Kina-
Thailand belönades nyligen som en av de "mest efterlängtade och populära utgående turistdestinationerna 2019" på grund av dess högkvalitativa innehåll och höga klickfrekvens på Weibo-sidan.
Priset tillkännagavs vid "2019 Weibo Tourism Impact Forum" som anordnades av Sina Tourism och Weibo Tourism, som hölls den 4 augusti på Century City International Conference Center i Chengdu, Sichuan-provinsen, Kina.
Prompeth Lertratanapreecha, biträdande direktör för TAT Shanghai Office, deltog i evenemanget och tog emot priset.
Weibo är för närvarande en av de största sociala medieplattformarna i Kina, som har samlat alla Kinas främsta turismrepresentanter.
Priserna för utvärderingen visar objektivt de nuvarande kinesiska turisternas reseavsikter och beteendevanor.
Under de senaste åren har TAT arbetat nära sociala medier för att bättre marknadsföra och betjäna kinesiska gäster.
Antalet kinesiska turister till Thailand 2018 var cirka 10.5 miljoner, en ökning med 7 % jämfört med föregående år.