Thailändsk invasion träffar den asiatiska popkulturscenen-pressmeddelande

Följande är ett pressmeddelande från Affluent Creation, deras uttalanden är helt deras egna.

 

Thailändska skådespelare gillar mario maurer, Nonkul Chanon, och Kanawutbukten har samlat miljontals följare i internationell skala via sociala medier. Alla tre har fått en solid fanbas inte bara i Thailand utan även i Kina, Indonesien, Vietnam, Malaysia, Singapore och till och med Sydkorea. 

Tack vare framsteg inom teknik som ultrasnabba internethastigheter som kännetecknas av 5G-aktiverade smartphones och surfplattor, har streaming och anslutning gjort världen mindre och mycket globalt innehåll mer tillgängligt. Thailändska dramaserier och filmer får nu ett starkt inflytande utomlands och skapar sin egen massiva kult som kan konkurrera med K-Pop-musik och K-drama-fans. 

I Filippinerna, ett land känt för att anamma internationell popkultur utan dess like, har thailändska kändisars popularitet skjutit i höjden till oöverträffade höjder. 

mario maurer är ett bra exempel. 

2011 lanserades Mario av en internationell kändisbyrå, PUBLICITYASIA, för en regionövergripande publik. Byrån fortsätter att representera honom för kommersiella kontrakt utomlands och arbetar nu på ett avtal för att föra den 32-årige skådespelaren närmare Hollywood. 

"Marios popularitet i den asiatiska regionen är oöverträffad", säger Joyce A. Ramirez, skådespelarens långvariga projektsamarbetspartner och PR-representant. "Han är som ett fint vin som blir bättre och bättre. I själva verket verkar han aldrig åldras.” 

Att gå i Marios fotspår är Chanon “Nonkul” Santinatornkul. Den 24-årige unga skådespelaren är mest känd för sin roll i 2017 års "Bad Genius". Thrillern för tonåringar anses vara den mest internationellt framgångsrika thailändska filmen som någonsin samlat in mer än 42 miljoner dollar i biljettkassan över hela världen. 

Redan innan han blev skådespelare, 23-åring Kanawutbukten var redan en eftertraktad modell i Bangkok som har dykt upp på flera tidningsomslag. Men det var Gulfs roll i TharnType The Series, en anpassning av en populär thailändsk webbroman, som gjorde honom till en internationell fanfavorit. 

Alla tre thailändska aktörerna lanserades nyligen av TNT, ett förbetalt mobilvarumärke under Filippinernas största telekomföretag, Smart Communications. 

"TNT:s drag kommer när fler filippiner har förvandlats till stora fans av thailändska serier och filmer och ger efter för den så kallade thailändska invasionen, en term som används för att beskriva fenomenet med Thailands växande framträdande plats i den internationella popkulturscenen", säger Jane Jimenez Basas, SVP och Head of Consumer Wireless Business på Smart Communications. 

Som en del av kampanjen ledde Mario, Nonkul och Gulf till ett virtuellt fanmöte i Filippinerna. Dubbad som "TNTCON2021" blev evenemanget omedelbart nr. 1 världsomspännande trendämne på sociala medier och även trendigt nr. 1 i Thailand. 

Tekniken har verkligen gjort det möjligt för Mario, Nonkul och Gulf att interagera med sina fans i ett virtuellt utrymme. Medan resebegränsningar har begränsat deras potential att träffa och hälsa på sina filippinska fans i fysisk kapacitet, är alla tre ändå glada över att träffa sina fans igen i ett land som helhjärtat har anammat dem som sina egna.

Sändning
Användarrecension
0 (0 röster)
Prenumerera
Adam Judd
Mr. Adam Judd är delägare i TPN Media sedan december 2017. Han kommer ursprungligen från Washington DC, Amerika, men har också bott i Dallas, Sarasota och Portsmouth. Hans bakgrund är inom detaljhandel, HR och driftledning och har skrivit om nyheter och Thailand i många år. Han har bott i Pattaya i över nio år som heltidsbo, är välkänd lokalt och har besökt landet som en regelbunden besökare i över ett decennium. Hans fullständiga kontaktinformation, inklusive kontorskontaktinformation, finns på vår Kontakta oss-sida nedan. Berättelser skicka ett e-postmeddelande till Editor@ThePattayanews.com Om oss: https://thepattayanews.com/about-us/ Kontakta oss: https://thepattayanews.com/contact-us/