Nok Air tecknar två strategiska avtal med Sabre för att driva tillväxt och stödja det thailändska flygbolagets långtgående nya affärsmodell

SINGAPORE och BANGKOK â € ”

Det thailändska flygbolaget Nok Air tillkännagav strategiska nya långsiktiga avtal med båda Saber Corporation (NASDAQ: SABR) en ledande mjukvaru- och teknikleverantör som driver den globala resebranschen, och dess dotterbolag Radixx, för att stödja utvecklingen av transportörens nya affärsstrategi.

Nok Air har valt ut en omfattande serie produkter från Sabre och Radixx för att utöka distributions- och intäktsgenereringsmöjligheter. Avtalen stödjer transportörens ompositionering för att betjäna dess växande kundbas av premiumresenärer och värdebaserade kundsegment. Sabre- och Radixx-produkterna kommer att driva framtida utveckling av affärsmodeller när Nok Air utökar sin internationella verksamhet, utvecklar nya flygbolagspartnerskap och utforskar ytterligare tekniska möjligheter och innovationer bortom idag.

Radixx kommer att tillhandahålla ett helt integrerat passagerarservicesystem för Nok Air som spänner över reservationer, inventering, prissättning, e-handel, agentdistribution, avgångskontroll, lastkontroll, lojalitet och andra relaterade funktioner. Parallellt, under ett nytt Sabre-distributionsavtal, kommer Nok Air att distribuera sitt flygbolagsinnehåll över Sabres globala resemarknad, vilket öppnar dörren till nya internationella marknader och växer sin thailändska hemmamarknad på Sabre Global Distribution System (GDS).

"Vi har ambitiösa affärsexpansionsplaner, inklusive lansering av nya inhemska och internationella rutter, omstrukturering av vår flotta och lägga till nya jetplan när vi övergår till utvalda segment till en premiumtjänst för att återspegla vår kvalitetsservice," sa Wutthiphum Jurangkool Ph.D., verkställande direktör för Nok Air. "Så det var absolut nödvändigt för oss att vi valde rätt teknikpartner för att stödja oss i alla våra mål att effektivisera vår verksamhet, förbättra effektiviteten och öppna nya intäktsmöjligheter och nya marknader samtidigt som vi förbättrar upplevelsen för våra resenärer."

Luftfartsbolaget, som opererar från Bangkoks Don Mueang internationella flygplats, kommer att använda följande Sabre- och Radixx-produkter när Thailand åter öppnar för vaccinerade internationella resenärer:

Radixx Res– Radixxs centrala passagerarsystem kommer att göra det möjligt för Nok Air att hantera all passagerarverksamhet och försäljningskanaler för att utöka distributionskanaler och partnerskap.

Radixx Go och Radixx Go Touch– nya digitala möjligheter för att utveckla Nok Airs incheckningsverksamhet på flygplatser, förbättra kundservicen och möjliggöra ytterligare möjligheter att generera intäkter över flygplatsens kontaktpunkter. Radixx Go Touch gör det möjligt för flygbolagens anställda att utföra full kontroll av flygplatsavgångskontroll från en mobil enhet, vilket ger viss flexibilitet från begränsningarna av fysiska flygplatsdiskar och -diskar.

Radixx ezyCommerce – integrerad e-handel och mobil lösning för att driva Nok Airs business-to-consumer för passagerare och business-to-business-kanaler för resebyråer och företag.

Radixx lojalitet – nya funktioner kommer att göra det möjligt för Nok Air att stärka utbudet av sin Nok Air Fan Club, inklusive förbättrad onlineservice, automatisering och inlösenalternativ för medlemmar.

Radixx Insight – värdefull affärsdata och analys för att möjliggöra bättre beslutsfattande samtidigt som de driver flygbolagets interna back-office-system.

Sabres globala distributionssystem– för att möjliggöra expansion till nya globala marknader, och säkerställa att dess priser har största möjliga distribution.

Chris Collins, Senior Vice President och General Manager för Radixx, sa: "Vi är glada över att ytterligare utöka vårt fotavtryck i APAC samtidigt som vi öppnar upp tillgång till nya globala marknader och segment för Nok Air samt tillhandahåller nya digitala möjligheter för flygbolaget, vilket skapar ytterligare intäktsgenererande möjligheter och i slutändan , vilket gör det möjligt för Nok att skapa förbättrade upplevelser för resenärer vid alla kontaktpunkter.â€

"På Sabre lägger vi upp våra strategiska planer för att skapa våra egna katalysatorer för tillväxt, så vi är glada över att kunna stödja Nok Air på sin egen transformationsresa," tillade Rakesh Narayanan, Vice President, Regional General Manager, Asia Pacific, Travel Solutions Airline Sales, Sabre. "Vår nya dubbelavtalsallians med Nok Air, som innehåller både PSS- och GDS-lösningar, är det perfekta exemplet på hur Sabre och Radixx kan kombinera synergistiska tekniska erbjudanden för att skapa effektiva, innovativa helhetslösningar för alla flygbolag. storlekar och kostnadsmodeller.â€

# # #

Om Sabre Corporation
Sabre Corporation är ett ledande mjukvaru- och teknikföretag som driver den globala resebranschen och betjänar ett brett utbud av reseföretag inklusive flygbolag, hotellägare, resebyråer och andra leverantörer. Företaget tillhandahåller återförsäljnings-, distributions- och uppfyllelselösningar som hjälper sina kunder att arbeta mer effektivt, generera intäkter och erbjuda personliga resenärsupplevelser. Genom sin ledande resemarknad förbinder Sabre reseleverantörer med köpare från hela världen. Sabres teknologiplattform hanterar årliga utgifter för globala resor till ett värde av mer än 260 miljarder USD. Sabre har sitt huvudkontor i Southlake, Texas, USA, och betjänar kunder i mer än 160 länder runt om i världen. För mer information besök www.sabre.com.

Om Nokia Air
Nok Air är ett thaibaserat premiumorienterat flygbolag med sitt huvudnav på Bangkoks internationella flygplats Don Mueang i Thailand. Sedan starten 2004 har Nok Airs starka tonvikt på inrikeslinjer fått människor att utforska "Smiles land" genom valuta för pengarna, bekvämlighet och toppmodern passagerarupplevelse. Vid sidan av sin inhemska verksamhet har Nok Air växt kontinuerligt i Asien genom sina smalkroppsflygplan och turbopropflygplan. Som ett stolt thailändskt flygbolag, Nok Air, strävar efter att utöka sin räckvidd utöver nuvarande kapacitet inom de olika aspekterna av flyget.

Om Radixx
Radixx, som grundades 1993, med huvudkontor i Orlando, Florida, kombinerar en innovativ teknikstrategi med unika partnerskapsmodeller som gör det möjligt för flygbolag av alla storlekar och affärsmodeller att vara effektiva återförsäljare och effektiva operatörer. Radixx vänder sig till LCC- och ULCC-flygbolag, inklusive stöd för GDS-distribution. Radixx erbjuder en internetbokningsmotor i världsklass, Radixx ezyCommerce™, ett molnbaserat Passenger Services System, Radixx Res™ och en ledande Departure Services Suite, Radixx Go™, unikt utformad för att göra det möjligt för flygbolag att öka sin lönsamhet och maximera produktiviteten genom utökade distributionstjänster. Sedan 2016 har Radixx levererat sitt sjätte generationens, mikroservicebaserade passagerarservicesystem. För mer information om Radixx, besök  www.radixx.com.

Det föregående är ett pressmeddelande publicerat med fullständigt tillstånd och auktorisation av organisationen/organisationerna som anges i PR-materialet och TPN-media. Uttalandena, tankarna och åsikterna från organisationen som är inblandade i pressmeddelandet är helt deras egna och representerar inte nödvändigtvis de från TPN media och dess personal.

Prenumerera
Adam Judd
Mr. Adam Judd är delägare i TPN Media sedan december 2017. Han kommer ursprungligen från Washington DC, Amerika, men har också bott i Dallas, Sarasota och Portsmouth. Hans bakgrund är inom detaljhandel, HR och driftledning och har skrivit om nyheter och Thailand i många år. Han har bott i Pattaya i över nio år som heltidsbo, är välkänd lokalt och har besökt landet som en regelbunden besökare i över ett decennium. Hans fullständiga kontaktinformation, inklusive kontorskontaktinformation, finns på vår Kontakta oss-sida nedan. Berättelser skicka ett e-postmeddelande till Editor@ThePattayanews.com Om oss: https://thepattayanews.com/about-us/ Kontakta oss: https://thepattayanews.com/contact-us/