Tourism Authority of Thailand stärker närvaron på Mellanösternmarknaden för att öka turismen till Thailand

Bangkok, 17 maj 2022 -

  Thailands turistmyndighet (TAT) stärker Thailands närvaro som det föredragna turistmålet bland resenärer i Mellanöstern för att öka intresset för att återvända till Thailand i situationen efter COVID-19.

Detta har kommit till stånd genom det senaste deltagandet i Arabian Travel Market (ATM) 2022, de senaste partnerskapen med Qatar Airways och Almosafer – en av regionens tre största onlineresebyråer, och ett antal marknadsförings- och reklamaktiviteter.

TAT ledde en thailändsk delegation som inkluderade 18 hotell, tre sjukhus, två resebyråer och en nöjespark för att delta i ATM 2022, som hölls den 9-12 maj, i Dubai, Förenade Arabemiraten. Under det fyra dagar långa evenemanget hade den thailändska delegationen i genomsnitt 128 affärsmöten vardera, eller över 3,000 2022 sessioner tillsammans. Detta förväntas öka turismen från Mellanösternmarknaden till Thailand och generera cirka en miljard Baht-intäkter för XNUMX.

Chattan Kunjara Na Ayudhya, TATs vice guvernör för internationell marknadsföring – Europa, Afrika, Mellanöstern och Amerika, sa: "Intresset för att återvända till Thailand ökar, och detta är verkligen ett tecken på att marknaden återhämtade sig snabbt efter situationen med covid-19. Thailands fokus vid ATM 2022 var att göra affärer med det övre marknadssegmentet, såsom familjer, medicinska behandlingsgrupper och den nya sektorn av kvinnor som reser på egen hand för att shoppa, skönhetsbehandlingar och andra sådana aktiviteter.”

Vid ATM 2022 samarbetade TAT med Qatar Airways för att lansera en speciell säljkampanj som syftar till att öka resor till Thailand från mitten av maj till juni 2022, bland resenärer från Saudiarabien, Qatar och Kuwait. De två parterna förde också samtal om att samarbeta i en global kampanj för att uppmuntra resenärer från Europa att delta i fotbolls-VM 2022 från 21 november till 18 december för att besöka Thailand efter tävlingen. En samarbetsavtal om detta väntas undertecknas i oktober.

Under tiden, vid ATM 2022, introducerade TAT en turistkampanj i samarbete med Dubai Police Privilege Card eller Esaad Card, ett lojalitetsprogram för statligt anställda under Dubai Police. Speciella rabatter på varor och tjänster på över 300 platser i Thailand – främst hotell, sjukhus, spa, varuhus och turistattraktioner – kommer att erbjudas till 240,000 XNUMX Esaad-kortinnehavare.

Under förra veckans uppdrag till Mellanöstern tog TAT också tillfället i akt att stärka sin närvaro på Saudiarabiens marknad genom att underteckna ett samarbetsmemorandum (MOC) med Almosafer, den största onlineresebyrån (OTA) i Saudiarabien och Kuwait, samt en av de tre största OTA:erna i Mellanöstern och norra Afrika.

Undertecknandet av MOC den 15 maj mellan TAT:s Mr Chattan och Almosafers vicepresident Muzammil Ahussain bevittnades av HE Mr. Phiphat Ratchakitprakarn, Thailands turist- och sportminister.

Avtalet mellan TAT och Almosafer är att öka turismen mellan Thailand och Gulf Cooperation Council (GCC) länderna. Huvudmålet är att främja och utveckla kvalitetsturismupplevelser i Thailand för besökare från GCC med fokus på nyckelnischmarknader som sportturism, lyxturism och hälso- och välmåendeturism. Thailand är ett populärt resmål bland GCC-resenärer, särskilt de från Saudiarabien och Kuwait där det rankas bland de fem bästa respektive de nio bästa internationella destinationerna.

Undertecknandet av MOC mellan TAT och Almosafer kommer efter den 9 mars 2022, när Saudiarabien började tillåta sina medborgare att återigen besöka Thailand. Almosafer sa att det sedan dess hade upplevt ett enormt ökat intresse för resor till Thailand från Saudiarabien med sökningar efter Thailands turistinformation på sin webbplats, som ökade med över 470 % från januari 2022, och över 1,100 2022 % under de första två veckorna i maj jämfört med första kvartalet XNUMX.

Före COVID-19-situationen besökte mer än 533,000 41.3 turister från Mellanöstern Thailand varje år, vilket genererade över 75,000 miljarder baht i turistintäkter. Resenärer från Mellanöstern anses vara bland de mest utgiftsrika grupperna med en genomsnittlig resekostnad på XNUMX XNUMX Baht per person. Normalt reser de i en stor grupp av familjer, de brukar besöka Thailand under juli och augusti. Från regionen är de största källmarknaderna för Thailand UAE, Kuwait, Bahrain och Qatar.

Det föregående är ett pressmeddelande publicerat med fullständigt tillstånd och auktorisation av organisationen/organisationerna som anges i PR-materialet och TPN-media. Uttalandena, tankarna och åsikterna från organisationen som är inblandade i pressmeddelandet är helt deras egna och representerar inte nödvändigtvis de från TPN media och dess personal.

Prenumerera
Adam Judd
Mr. Adam Judd är delägare i TPN Media sedan december 2017. Han kommer ursprungligen från Washington DC, Amerika, men har också bott i Dallas, Sarasota och Portsmouth. Hans bakgrund är inom detaljhandel, HR och driftledning och har skrivit om nyheter och Thailand i många år. Han har bott i Pattaya i över nio år som heltidsbo, är välkänd lokalt och har besökt landet som en regelbunden besökare i över ett decennium. Hans fullständiga kontaktinformation, inklusive kontorskontaktinformation, finns på vår Kontakta oss-sida nedan. Berättelser skicka ett e-postmeddelande till Editor@ThePattayanews.com Om oss: https://thepattayanews.com/about-us/ Kontakta oss: https://thepattayanews.com/contact-us/