Bangkok välkomnar Air Canadas säsongsbetonade direktflyg från Vancouver

Pressmeddelande från TAT –

TAT marknadsför "Visit Thailand Year 2022-2023: Amazing New Chapters" på den kanadensiska marknaden och lägger tonvikten på meningsfulla reseupplevelser.

Bangkok den 3 december 2022 – Air Canadas första direktflyg från Vancouver landade på Bangkoks flygplats Suvarnabhumi i morse, vilket markerar en milstolpe för den nya tillgängligheten mellan Nordamerika och Thailand.

Närvarande vid den speciella välkomstceremonin var HE Dr. Sarah Taylor, Kanadas ambassadör i Thailand, Mr. Chadchart Sittipunt, guvernör i Bangkok, Mr. Siripakorn Cheawsamoot, viceguvernör för internationell marknadsföring – Europa, Afrika, Mellanöstern och Amerika, Tourism Authority of Thailand (TAT) och Virgilio Russi, Vice President International Sales, Air Canada.

sa herr Siripakorn “Denna direkta Vancouver-Bangkok-tjänst kommer säkerligen att bana väg för många fler ömsesidiga partnerskap mellan den kanadensiska och thailändska turistnäringen. Det kommer också att stärka Thailand som en föredragen långdistanssemesterdestination för resenärer från Nordamerika.â€

Air Canadas senaste flygning Vancouver-Bangkok beräknas öka flygstolskapaciteten från Nordamerika till Thailand med cirka 5,000 XNUMX platser per månad.

Flygningen kommer att genomföras fyra gånger i veckan med ett 298-sits Boeing 787-900 Dreamliner-flygplan. Flygtiden är 13-16 timmar enkel resa.

Tjänsten Vancouver-Bangkok erbjuder tillgänglighetsalternativ till Thailand för resenärer från Kanada samt från 14 amerikanska städer som betjänas med direkttrafik till Vancouver med Air Canada. Flygbolaget opererar också från sina nav i Toronto och Montreal till 60 amerikanska städer.

Flygningen gör det möjligt för resenärer från Nordamerika att fly vintern och njuta av Thailand när den är som bäst under den årliga svala årstiden med sitt varma och soliga väder och varma thailändska gästfrihet, tillade Mr. Siripakorn.

TAT marknadsför "Visit Thailand Year 2022-2023: Amazing New Chapters" på den kanadensiska marknaden med sikte på alla segment, inklusive Gen Z (Post Millennial), Millennials eller Gen Y, Gen X och Baby Boomers.

Tyngdpunkten ligger på meningsfulla reseupplevelser som lyfter fram de fantastiska Thailand NFT-produkterna – natur att behålla, mat att utforska och thailändsk att upptäcka.

För att marknadsföra den nya Vancouver-Bangkok-tjänsten höll TAT med stöd från Air Canada en familjeresa för 10 mediedeltagare och influencers från Kanada 1-13 december 2022. Resan innehåller meningsfulla reseupplevelser i Bangkok, Chiang Mai, Krabi och Phuket.

TAT har ett nära samarbete med Air Canada för att öka turismen till Thailand. Tidigare aktiviteter omfattade säljfrämjande åtgärder, marknadsföringsevenemang och initiativ samt familjeresor för handel och media. Ett antal gemensamma kampanjer för konsument och handel är på gång till 2023.

Kanada är Thailands näst största marknad från Amerika. Från januari till september 2022 välkomnade Thailand 39,950 72,000 kanadensiska turister, och antalet förväntas nå över 18 76,000 i slutet av året. Den genomsnittliga vistelsen för kanadensiska turister är XNUMX dagar, och utgifterna per resa är XNUMX XNUMX Baht.

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=–=–=–=–==-

Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev och få alla våra nyheter levererade till dig i ett spamfritt dagligt e-postmeddelande Klicka här! ELLER skriv in din e-postadress nedan!

Hjälp till att stödja The Pattaya News 2022!

Prenumerera
Goongnang Suksawat
Goong Nang är en nyhetsöversättare som har arbetat professionellt för flera nyhetsorganisationer i Thailand i många år och har arbetat med The Pattaya News i mer än fyra år. Specialiserat främst på lokala nyheter för Phuket, Pattaya, och även vissa nationella nyheter, med tonvikt på översättning mellan thailändska till engelska och att arbeta som en mellanhand mellan reportrar och engelsktalande skribenter. Kommer ursprungligen från Nakhon Si Thammarat, men bor i Phuket och Krabi förutom när man pendlar mellan de tre.