TAT stärker "Besök Thailand år 2023" mot en meningsfull resriktning

PRESSMEDDELANDE:

En serie nya koncept och förbättrade ansträngningar introduceras för att fortsätta milstolpen från kampanjen "Visit Thailand Year 2022".

Bangkok, 12 januari 2023– Thailands turistmyndighet (TAT) stärker den pågående kampanjen "Visit Thailand Year: Amazing New Chapters" mot en meningsfull resriktning. För att understryka kungarikets mjuka kraftgrunder och upplevelsebaserad turism, inkluderar nyckelstrategier att höja utbudet och hållbara standarder och att öka medvetenheten bland intressenter om vikten av att vara gästvänliga värdar för alla besökare.

Under det första året låg kampanjen "Besök Thailand år 2022" i spetsen för kungarikets ansträngningar för att driva den thailändska ekonomin framåt. Thailand välkomnade 11.8 miljoner internationella turister och registrerade 189 miljoner inrikesresor – en milstolpeprestation som återspeglade den framgångsrika återuppbyggnaden av landets turistindustri genom samordnade ansträngningar från alla intressenter.

Med denna turismupplivning som fortsätter att ta fart mitt i flyktiga globala utmaningar, siktar Thailand på 2.38 biljoner baht i totala turismintäkter 2023 – vilket motsvarar en återgång till 80 % av den pre-pandeminivå som sågs 2019.

Mr. Yuthasak Supasorn, TAT-guvernör, sa "Målet för 2023 är ett resultat av en noggrant planerad strategi för att fortsätta uppnå milstolpen 2022. Kampanjen "Visit Thailand Year 2023: Amazing New Chapters" representerar ett åtagande från TAT och alla intressenter i den offentliga och privata sektorn , såväl som det thailändska folket för att upprätthålla turisternas förtroende för Thailand som ett föredraget turistmål.

Genom kampanjen "Visit Thailand Year 2023: Amazing New Chapters" lägger TAT tonvikt på främjandet och utvecklingen av högvärdig och hållbar turism i Thailand. Detta inkluderar att höja utbudet av turism (Shape Supply) med målet att erbjuda upplevelsebaserad turism, och att utnyttja kungarikets 5F mjukkraftsgrunder – mat, film, festival, kamp och mode – för att erbjuda meningsfullt reseupplevelser i Thailand.

"Amazing Thailand" varumärke

TAT kommer att fortsätta att kommunicera och stärka det mångåriga varumärket ‘Amazing Thailand’ i sin globala kampanj. Detta kommer att accentueras av konceptet "Amazing New Chapters" för att främja thailändska soft-power kulturella värden och inspirera resenärer från hela världen att besöka Thailand igen, och ytterligare bekräfta kungarikets väletablerade status som en av de världens mest populära semesterställen.

Samtidigt introducerar man det nya konceptet "Create Your Right Moment" i sin inrikeskampanj för att inspirera inhemska resenärer att resa mer inom landet.

"Fantastiska 5F och mer".

TAT introducerar det nya konceptet "Amazing 5F and More", som syftar till att leverera meningsfulla reseupplevelser inom olika aspekter som wellness, lyx och thailändskhet. Samtidigt lägger den fokus på att förbättra kvaliteten på turistprodukter och tjänster för att driva den thailändska turistnäringen mot hållbar tillväxt. Bland nyckelaktiviteterna finns Good Host New Chapter Season 2-projektet, Amazing Thailand Safety and Health Administration (SHA)-certifieringen och de 14th Thailand Tourism Awards.

En serie evenemang för att lyfta fram kungarikets 5F mjukkraftsfundament – ​​mat, film, festival, kamp och mode – kommer att äga rum under hela året.

  • Mat – minst två evenemang är planerade: Amazing Thai Tastes under mars-juni och Bangkok International Food Festival i juni.
  • Festival – evenemang inkluderar kinesiska nyåret i januari, Songkran thailändska nyåret i april och Loi Krathong i november.
  • Film – den fantastiska filmfestivalupplevelsen i augusti, medan ett Meet & Greet-evenemang i Y-serien planeras.
  • Fight – Fantastisk Muay Thai-festival i februari.
  • Mode – Valentine Fashion TV Beach Award Festival i februari.

Policy och planering

För att driva turism mot hållbarhet, antar TAT BCG-modellen för att lyfta fram Gastronomy Tourism. Genom att samla in och analysera data under ‘Från Policy Lab till Real Product’ strategi, TAT har tagit fram Best Practice-modellen för att visa upp ekologisk mat och förvandla till inkluderande affärer och smart ekologisk bonde, vilket leder till att generera inkomster för lokalsamhället.

Teknik och innovation

Att se â€˜Digital as a Game Changer’,TAT utnyttjar teknologi och innovation för att tillföra värde och förvandla thailändsk turism till smart turism. Det utnyttjar Digital Asset-innehavare via TAT NFTs projekt, och främjar thailändska turismprodukter och tjänster med virtuell konst och Metaverse. Det introducerar  ‘3Jag’ koncept: Intelligens – använda Big Data och bygga digital läskunnighet för TAT-anställda, Innovation– utveckla ny innovation och Travel Tech, and Investeringar – investera i digital transformation, såsom nystartade företag, riskkapital, molnfinansiering, etc.

TAT har åtagit sig att utveckla sina mänskliga resurser för att vara redo att stödja och samarbeta med den thailändska turistnäringen, samtidigt som de stärker och förbättrar sina arbetsprocesser genom innovation och teknologi.

Internationell marknad

TAT antar  ‘Great Resumption Episod II’ strategi för kortdistansmarknader.
Detta inkluderar:

1) Kina är tillbaka - Fokuserar på att utnyttja nya segment och förbättra samarbetet med flygbolagen för att öka flygtillgången för att tillgodose de ökande kraven och främja nya sätt att resa, såsom en landgräns.

2) 7-siffrigt mål – Fokusera på snabbt växande marknader, såsom Kina, Malaysia, Indien och Sydkorea, samt att samarbeta med partneragenter och flygbolag.

3) Färglägg ditt liv genom att Amazing Thailand – Sömlöst integrera varumärket Amazing Thailand i turistens del av livet genom på plats och virtuella marknadsföringskampanjer.

4) Ansvarsfull turism - Stödja CSR och ansvarsfulla turismprojekt, såsom Reborn the Nature för att förespråka hållbar turism.

5) 2 Tier, Second to None – Uppmuntra besökare att besöka de framväxande destinationerna, samtidigt som de skaffar nya turistsegment från sekundära städer i Sydkorea, Kina, Indien, Vietnam och Malaysia.

För långdistansmarknader antar TAT the ‘ABCD snabbspolning framåt’En strategi.

A – Flygbolagsfokus att fortsätta samarbetet med de ledande flygbolagen; såsom Qatar Airways, Etihad och Oman Air för att utöka nya rutter och öka frekvensen av direktflyg.

B – Big Cities and Beyond för att penetrera nya marknader i större och sekundära städer; som Bukarest i Rumänien och Sofia i Bulgarien.

C – Samarbete är nyckeln till att arbeta med nya partners inklusive flygbolag; såsom Delta Airlines, Air Canada, FlyDubai och Aeroflot och onlineresebyrå; såsom Almosafer och SAGA Holidays.

D – Destination for All för att marknadsföra Thailand som en “Året runt-destination†för att möta efterfrågan på besökare oavsett årstid och med alla segment inklusive familj, sjukvård och friskvård i Mellanöstern eller HBTQ+ i Europa och Amerika.

Hemmamarknaden marknaden~~POS=HEADCOMP

TAT fokuserar på â€˜Värde över volym’ under den nya ‘Resa Thailand i begränsad upplaga’ koncept som lyfter fram 5F Soft Powers för att tillgodose de olika behoven hos inhemska resenärer.

Olika evenemang planeras för 2023 för att inspirera inrikesresor, inklusive Travel 365 days in Amazing Thailand, Vijit Thailand 2023 och Amazing Thailand Festival Experience 2023.

TAT fortsätter också sina ansträngningar för att uppmuntra inhemska resenärer att besöka nya destinationer under vardagar för att utöka utgifterna och balansera destinationernas kapacitet.

2023 mål

TAT förväntar sig att välkomna 25 miljoner internationella turister och inspirera 250 miljoner inrikesresor år 2023. Målet för de totala turistintäkterna är 2.38 biljoner baht, vilket omfattar 670-880 miljarder baht från inhemsk turism och 1.5 biljoner baht från internationell turism.

-=-=-=-=-=-=-=–=-=-=-=-=-=-=-=

Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev och få alla våra nyheter levererade till dig i ett spamfritt dagligt e-postmeddelande Klicka här! ELLER skriv in din e-postadress nedan!

Hjälp till att stödja The Pattaya News 2023!

Behöver du medicinsk eller reseförsäkring för din resa till Thailand? Vi kan hjälpa!

Prenumerera
Goongnang Suksawat
Goong Nang är en nyhetsöversättare som har arbetat professionellt för flera nyhetsorganisationer i Thailand i många år och har arbetat med The Pattaya News i mer än fyra år. Specialiserat främst på lokala nyheter för Phuket, Pattaya, och även vissa nationella nyheter, med tonvikt på översättning mellan thailändska till engelska och att arbeta som en mellanhand mellan reportrar och engelsktalande skribenter. Kommer ursprungligen från Nakhon Si Thammarat, men bor i Phuket och Krabi förutom när man pendlar mellan de tre.