TAT stärker ‘Responsible Tourism: The Way Forward for Thailand Tourism’ vid ATM 2023

PRESSMEDDELANDE:

Marknadsför Thailand som en hållbar och hälso- och hälsodestination för resenärer i Mellanöstern.

Dubai, 3 maj 2023 – The Tourism Authority of Thailand (TAT) stärker kampanjen "Visit Thailand Year 2023: Amazing New Chapters" och Thailands strävan mot ansvarsfull och hållbar turism på den 30:e arabiska resemarknaden (ATM) 2023, hölls den 1-4 maj i Dubai, Förenade Arabemiraten.

Mr. Yuthasak Supasorn, TAT-guvernör, sa "Eftersom det finns ett växande intresse från Mellanösternmarknaden för hållbara resor, shopping och hälso- och välmåendeaktiviteter, vill vi leverera fräscha reseupplevelser genom Thailands 5F soft-power foundations of Food, Fight, Fashion, Film , och Festival, samtidigt som Thailands styrka i naturen och thailändskhet framhävs. TAT strävar efter att skapa en meningsfull reseupplevelse som kommer att vara meningsfull inte bara för resenärer utan även för lokalsamhället och miljön.â€

Det här är 23:e gången som TAT deltar i bankomaten med Thailand Stand som presenterar kampanjen "Visit Thailand Year 2023: Amazing New Chapters". Montern har ett hållbart turismkoncept som åberopar thailändska kulturella värden i linje med TAT:s riktning för att marknadsföra Thailand som en destination i världsklass som erbjuder en meningsfull reseupplevelse.

Mr. Yuthasak tillade “Tidigare i år tillkännagavs 17 Sustainable Tourism Goals (STGs), som utvecklats från Sustainable Development Goals (SDGs), att implementeras i turistsektorn, vilket kommer att bidra till hållbarhet i fyra dimensioner som omfattar management, socioekonomi, kultur , och miljön.

†När det gäller förvaltning främjar det kopplingen mellan utbildning och turism, samt utvecklar kompetensen för mänskliga resurser för turistnäringen. Den socioekonomiska aspekten kommer till exempel att införliva idén om inkludering, inköp av lokala råvaror och avfallshantering inom turismen. Den kulturella delen kommer också att utveckla strategier för att främja en hållbar destination tillsammans med de lokala samhällena. För att minimera miljöpåverkan är det för att uppmuntra turister och intressenter att förespråka minskade koldioxidutsläpp.â€

Thailands monter invigdes officiellt by Mr. Yuthasak och HE Mr. Sorayut Chasombat, Thailands ambassadör i Förenade Arabemiraten. På plats var också TAT-chefer och thailändska delegater.

Thailands monter består av 46 säljare från Thailand - 32 hotell, 10 resebyråer, tre attraktioner och en turismplattform - som marknadsför sina produkter och tjänster och deltar i B2B-möten med köpare från hela Mellanöstern.

Samtidigt tillhandahåller en TAT-informationsdisk vid Thailands monter e-broschyrer och videoinformation under konceptet "Amazing New Chapters" som fokuserar på befintliga och nya turismupplevelser i framväxande sekundära destinationer och turistgemenskaper över hela landet.

Andra aktiviteter som äger rum i montern inkluderar demonstration av gör-det-själv-workshops om tillverkning av thailändsk potpurri och målning på Saa-papper (mullbärsbarkpapper), handfläktar och samtida danser.

TAT Dubai Office kommer att fokusera på att främja thailändskhet, lycka, hållbar, balanserad och rättvis tillväxt. En kampanj syftar till att locka både förstagångsbesökare och återkommande besökare för att uppleva den "Thailändska vägen till lycka" och på så sätt uppmuntra dem att dela sina erfarenheter på sociala medier. Under idén om att "vidarebefordra meddelanden" i onlinevärlden kommer kampanjer att erbjudas till dem som går med i kampanjen. Detta kommer att bidra till att öka medvetenheten om Thailand och locka framtida besökare.

År 2022 välkomnade Thailand 314,882 100,000 besökare i Mellanöstern med nästan 66,000 2019 besökare från Saudiarabien och cirka 11.14 220 besökare från Förenade Arabemiraten (UAE). Resenärer från Gulfländerna anses vara bland de mest högutgifterna grupperna och lång genomsnittlig vistelsetid. Under 9.26 hade besökare från Förenade Arabemiraten en genomsnittlig vistelsetid på 166 dagar och genomsnittliga dagliga utgifter på mer än XNUMX USD, jämfört med de totala internationella turisterna på XNUMX dagar respektive XNUMX USD.â€

Den ursprungliga versionen av denna artikel dök upp på vår systerwebbplats, The TPN National News, som ägs av vårt moderbolag TPN media.

-=-=-=-=-=-=-=–=-=-=-=-=-=-=-=

Hjälp till att stödja The Pattaya News 2023!

Behöver du juridisk rådgivning eller en advokat? Vi kan hjälpa. Klicka här.

Se mer information om att hyra en fastighet hos oss genom att klicka här.

Vill du annonsera hos oss eller fråga om marknadsföring av ditt företag, evenemang, välgörenhet eller sportevenemang? Mejla oss på Sales@ThePattayanews.com

Prenumerera
Goongnang Suksawat
Goong Nang är en nyhetsöversättare som har arbetat professionellt för flera nyhetsorganisationer i Thailand i många år och har arbetat med The Pattaya News i mer än fyra år. Specialiserat främst på lokala nyheter för Phuket, Pattaya, och även vissa nationella nyheter, med tonvikt på översättning mellan thailändska till engelska och att arbeta som en mellanhand mellan reportrar och engelsktalande skribenter. Kommer ursprungligen från Nakhon Si Thammarat, men bor i Phuket och Krabi förutom när man pendlar mellan de tre.