Biltillverkaren Tesla har meddelat den officiella öppningen av sitt första servicecenter i juli tillsammans med planer på att utöka sina överladdningsstationer i hela Thailand.
Enligt Tesla kommer dess första servicecenter, beläget på Ramkhamhaeng Road, att ha ett showroom, ett service- och leveranscenter och ett utbildningsområde där besökare kan lära sig mer om Teslas fordon och teknik. Företaget kommer att introducera en underhållstjänst genom sin Tesla-app som gör det möjligt för kunder att ordna servicemöten direkt från sina smartphones eller surfplattor. Ett speciellt hemladdningspaket har också introducerats, som kommer att tillhandahålla bekväma och lämpliga hemladdningsinstallationer för kunderna.
Samtidigt tillkännagav biltillverkaren planer på att utöka sitt överladdningsnätverk till sju stationer över hela Thailand under andra kvartalet i år. För närvarande har Tesla tre stationer i Bangkok, belägna på CentralWorld, Central Rama 2 och Central Rama 3.
För att utöka sin elbilsmarknad i landet kommer Tesla att anordna en roadshow på Iconsiam från den 5 juni till den 31 augusti. Evenemanget kommer att visa upp elbilstekniker och ge besökarna möjlighet att prata direkt med Teslas experter.
Det föregående är ett pressmeddelande från den thailändska regeringen.