Pattaya City diskuterar ett "turismlandmärke" för Pattaya Beach för att locka influenser på sociala medier

Pattaya City-

Ledarna i Pattaya City under ledning av Pattayas borgmästare Poramese Ngampiches diskuterade idag, den 6 juni 2023, ett förslag om ett landmärke för turism på Pattaya Beach.

Ett möte hölls med en mängd olika ledare, inklusive Surat Thepchaito, chef för turist- och sportkontoret, och Nuttawut Iamsaad, kreativ chef, Siam Commercial Company Limited.

I huvudsak är planen att utveckla ett landmärke på Pattaya Beach, liknande Pattaya-skylten på Pattaya Hill, som skulle uppmuntra besökare att checka in och ta selfies och ge en central punkt för Instagrammers, Tiktokers och influencers att besöka samtidigt som de marknadsför staden.

Staden har ofta sådana här punkter under festivaler men tanken är att tillhandahålla en mer permanent influencer-destination som också hjälper till att marknadsföra Pattaya City till världen på sociala medier.

En mängd olika förslag utarbetades men idén är fortfarande i sin linda fas och idéer har inte släppts till allmänheten ännu men kommer att göra det inom en snar framtid. Gillar du tanken på attraktioner för att få fler sociala medier-influencers till Pattaya? Berätta för oss i kommentarerna nedan.

Foton PR Pattaya.

Prenumerera
Adam Judd
Mr. Adam Judd är delägare i TPN Media sedan december 2017. Han kommer ursprungligen från Washington DC, Amerika, men har också bott i Dallas, Sarasota och Portsmouth. Hans bakgrund är inom detaljhandel, HR och driftledning och har skrivit om nyheter och Thailand i många år. Han har bott i Pattaya i över nio år som heltidsbo, är välkänd lokalt och har besökt landet som en regelbunden besökare i över ett decennium. Hans fullständiga kontaktinformation, inklusive kontorskontaktinformation, finns på vår Kontakta oss-sida nedan. Berättelser skicka ett e-postmeddelande till Editor@ThePattayanews.com Om oss: https://thepattayanews.com/about-us/ Kontakta oss: https://thepattayanews.com/contact-us/