Nationell-
Den 11 maj 2024 rapporterade thailändska nationella medier Carabao Groups operativa resultat och koncernredovisning under kvartal 1/2024, 1 januari till 31 mars, jämfört med samma period förra året.
De totala försäljningsintäkterna var 4.9 miljarder baht, eller 20% högre än förra året. Intäkterna från produktionsverksamheten under Carabao Group uppgick till 2.8 miljarder baht eller 14 % högre än förra året från inhemska och internationella företag, särskilt i CLMV-länderna (Kambodja, Laos, Myanmar och Vietnam).
De inhemska intäkterna uppgick till 1.3 miljarder baht eller 13 % högre än förra året från tillväxten av energidrycker. Företaget fortsatte att implementera sin huvudstrategi som bibehöll sina produktpriser på 10 baht för att underlätta bördan för thailändare medan andra märken justerade sina priser något upp till 12 baht.
Men Carabao Group distribuerade ytterligare sina traditionella handelskanaler i närbutiker och minibussar som utökades till lokala nivåer. Dessutom ökade nya alkoholhaltiga drycker indirekt positivt företagets intäkter eftersom Carabao var välkänt bland ungdomar och tjänstemän.
Som ett resultat fortsätter deras marknadsandel att växa med 10 %.
Den internationella handeln med CLMV uppgick till 1.5 miljarder baht eller 15 % högre än förra året eftersom det fanns reklamkampanjer, sponsorer på sport, konserter och Carabao-produktprover.
Samtidigt avslöjade CP All Public Co.Ltd. offentligt sin nettovinst under kvartal 1/2024 på 6.3 miljarder baht eller 53.3 % högre än förra året. Det främsta skälet var dess bättre rörelseresultat för alla affärsgrupper och effektiv kostnadskontroll.
De totala försäljningsintäkterna var 241 miljarder baht eller 8.5 % högre än förra året då företaget hade en ökning av intäkterna från produktförsäljning för alla affärsgrupper inklusive närbutiker, detaljhandelsbutiker och andra affärsgrupper. Detta berodde på att den inhemska konsumenten hade högre krav som ytterligare stärkte Thailands ekonomiska värden och turism, och regeringens ekonomiska stimulansåtgärder.
Under det första kvartalet utökade CPALL mer än 185 nya 7-11 filialer över hela Thailand, totalt 14,730 7 butiker under CPALL-varumärken vid presstid. Vidare spelade regeringens politik en avgörande roll för att stödja de ökande intäkterna och 11-XNUMX butiker implementerade sina strategier i enlighet med detta.
Företaget uppskattade fortfarande sin klassiska kundbas men skulle ytterligare nå ut till en ny målgrupp genom att introducera nya produkter, kampanjer och 7-Delivery som mötte kundernas behov i den aktuella situationen mycket väl.
År 2024 skulle CPALL utöka 700 fler inhemska filialer och planerade att ytterligare etablera 7-11 butiker i Laos och Kambodja.