Carabao Group och CP rapporterar alla starka finansiella resultat för första kvartalet, vilket återspeglar solida tillväxtstrategier och marknadsexpansion

Nationell-

Den 11 maj 2024 rapporterade thailändska nationella medier Carabao Groups operativa resultat och koncernredovisning under kvartal 1/2024, 1 januari till 31 mars, jämfört med samma period förra året.

De totala försäljningsintäkterna var 4.9 miljarder baht, eller 20% högre än förra året. Intäkterna från produktionsverksamheten under Carabao Group uppgick till 2.8 miljarder baht eller 14 % högre än förra året från inhemska och internationella företag, särskilt i CLMV-länderna (Kambodja, Laos, Myanmar och Vietnam).
De inhemska intäkterna uppgick till 1.3 miljarder baht eller 13 % högre än förra året från tillväxten av energidrycker. Företaget fortsatte att implementera sin huvudstrategi som bibehöll sina produktpriser på 10 baht för att underlätta bördan för thailändare medan andra märken justerade sina priser något upp till 12 baht.
However, Carabao Group further deployed its traditional trade channels at convenience, stores and minivans which were expanded to local levels. Moreover, new alcoholic beverages indirectly positively boosted the company’s revenue as Carabao was well-known among adolescents and white-collar workers.

Som ett resultat fortsätter deras marknadsandel att växa med 10 %.
Den internationella handeln med CLMV uppgick till 1.5 miljarder baht eller 15 % högre än förra året eftersom det fanns reklamkampanjer, sponsorer på sport, konserter och Carabao-produktprover.

Samtidigt avslöjade CP All Public Co.Ltd. offentligt sin nettovinst under kvartal 1/2024 på 6.3 miljarder baht eller 53.3 % högre än förra året. Det främsta skälet var dess bättre rörelseresultat för alla affärsgrupper och effektiv kostnadskontroll.
De totala försäljningsintäkterna var 241 miljarder baht eller 8.5 % högre än förra året då företaget hade en ökning av intäkterna från produktförsäljning för alla affärsgrupper inklusive närbutiker, detaljhandelsbutiker och andra affärsgrupper. Detta berodde på att den inhemska konsumenten hade högre krav som ytterligare stärkte Thailands ekonomiska värden och turism, och regeringens ekonomiska stimulansåtgärder.
Under det första kvartalet utökade CPALL mer än 185 nya 7-11 filialer över hela Thailand, totalt 14,730 7 butiker under CPALL-varumärken vid presstid. Vidare spelade regeringens politik en avgörande roll för att stödja de ökande intäkterna och 11-XNUMX butiker implementerade sina strategier i enlighet med detta.
Företaget uppskattade fortfarande sin klassiska kundbas men skulle ytterligare nå ut till en ny målgrupp genom att introducera nya produkter, kampanjer och 7-Delivery som mötte kundernas behov i den aktuella situationen mycket väl.
År 2024 skulle CPALL utöka 700 fler inhemska filialer och planerade att ytterligare etablera 7-11 butiker i Laos och Kambodja.

Prenumerera
Kittisak Phalaharn
Kittisak har en passion för outgoing hur tufft det än blir, han kommer att resa med en äventyrlig stil. När det gäller hans intressen för fantasy är detektivgenrer i romaner och sportvetenskapliga böcker delar av hans själ. Han arbetar för Pattaya News som den senaste skribenten.