Premium Vegan Beauty-märket d’Alba har förlängt sitt kontrakt med SEVENTEENs medlem HOSHI som dess asiatiska globala varumärkesambassadör.
d’Alba, ett varumärke som visar explosiv tillväxt i den globala försäljningen nådde 200 miljarder dollar i försäljning i Korea och utomlands förra året. Speciellt d’Alba har accelererat sin affärsexpansion till den japanska marknaden genom att utse HOSHI till sin globala ambassadör i Korea och Japan. Med HOSHIs globala kraft har d’Albas varumärkesmedvetenhet i Japan förbättrats avsevärt och nått 10 miljarder försäljningar i Qoo10 & Rakuten, rankad #1 i nyckelkategorier. Dessutom uppnådde d’Alba en explosiv försäljningsexpansion på den sydostasiatiska marknaden 2023. Särskilt försäljningstillväxten i Vietnam och Indonesien var enastående och den fortsätter att öka varumärkesmedvetenheten i andra sydostasiatiska länder som Filippinerna, Malaysia, Thailand , och mer.Â
dAlbas förnyade kontrakt med SEVENTEENs medlem HOSHI som dess globala ambassadör för Asien, vilket kommer att påskynda dess affärsexpansion över hela regionen, inte bara i Korea utan även i Japan, Indonesien, Vietnam, Filippinerna, Malaysia, Singapore och Thailand .Â
VD för d’Alba Sungyeon Ban sa: "BMONUMENT Co Ltd. d’Alba är ett globalt premiumvarumärke, och den professionella och konstnärliga bilden av HOSHI, som leder K-pop som ett globalt fenomen, passar in i visionen och uppdraget hos d’Alba. varumärket." Dessutom, "Vi är mycket glada över att kunna fortsätta vår värdefulla relation i år följt av förra året. Se fram emot våra olika framtida samarbeten med HOSHI.†Â
Samtidigt har BMONUMENT Co., Ltd d’Alba tagit fart och snabb tillväxt på globala marknader som USA, Ryssland, Japan och Kina, där försäljningen utomlands ökade med 135 % 2023 jämfört med 2022.