Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions Asia Pacific inviger nytt centralt logistikcenter i Thailand

Thailand, 26 oktober 2024-

Schaeffler, rörelseteknikföretaget, tillkännager stolt invigningen av sitt nya centrala logistikcenter i Thailand, vilket markerar en betydande milstolpe för Schaefflers division Vehicle Lifetime Solutions.

Evenemanget som hölls i Si Racha District, Chonburi, Thailand var
firas med närvaron av Jens Schüler, VD för Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions och affärspartners över hela Asien och Stillahavsområdet, vilket understryker vikten av denna nya anläggning.

Den nya anläggningen i Thailand kommer att ta huvudansvaret för planering och
kontrollera alla processer inom områdena Supply Chain Management, Operations och Quality i Asien och Stillahavsområdet. Spänner över 3,000 XNUMX kvadratmeter och
Detta centrala logistikcenter är beläget med Schaeffler-personal i kärnfunktioner
bara 21 kilometer från Schaeffler Chonburi-fabriken. Monterings- och förpackningscentret är utformat för att optimera logistikprocesser och öka leveranskapaciteten.

"Denna nya verksamhetsmodell i Thailand understryker vårt engagemang för att förbättra
tjänstekvalitet och operativ effektivitet. Med förbättrad infrastruktur och
kapacitet kommer det centrala logistikcentret att fungera som en viktig försörjningsnav för Asien
Stillahavsområdet. Dessutom kommer vi att introducera vårt Schaeffler-servicemärke REPXPERT och Schaeffler OneCode-servicelösningen för att ytterligare stärka vår eftermarknadssupport. Vårt mål är att förbättra tillgängligheten och effektiviteten i reservdelsdistributionen genom att öka vårt fokus på innovation, framsteg och kund
orientering”, säger Micah Shepard, VD för Schaeffler Vehicle Lifetime
Lösningar i Asien och Stillahavsområdet.

Kuehne+Nagel är den nya partnern på Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions Centralt logistikcenter i Thailand.

”Med Kuehne+Nagel har vi en erfaren och pålitlig partner för operativ logistik i vårt nya center i Thailand. Tillsammans vill vi säkerställa en
genomgående hög leveransservicenivå till våra kunder på eftermarknaden”, säger
Chatchawan Somjeen, landschef Thailand och VD för Schaeffler
Vehicle Lifetime Solutions Subregion Japan och Sydostasien och Stillahavsområdet.

Kuehne+Nagel är ett globalt transport- och logistikföretag baserat i Schindellegi,
Schweiz. Med mer än 81,000 1,300 anställda på över XNUMX XNUMX platser i närheten
100 länder är Kuehne+Nagel Group en av världens ledande logistiker
företag.

Allt på ett ställe: Schaeffler OneCode

Med den nyligen introducerade Schaeffler OneCode, Schaeffler har utvecklat en
servicelösning som stödjer verkstäder i hela Asien med fordonsreparationer.
Genom att skanna QR-koden vidarebefordras användaren direkt till produktsidan i
Schaeffler Online Catalog eller REPXPERT-appen.

Med ett REPXPERT-konto har mekaniker tillgång till uppdaterad produkt
information om respektive reparationslösning, steg-för-steg-installation och reparation
instruktioner – allt digitalt för att spara tid på att leta runt.
Schaeffler OneCode ger också information om produktens äkthet,
skapa ytterligare säkerhet för handelspartners och verkstäder, stoppa plagiat
dess spår.

REPXPERT: Tjänster under ett tak

Schaefflers REPXPERT varumärke erbjuder verkstäder alla tjänster som följer med dess
produkter och reparationslösningar på ett och samma ställe. Schaeffler fordons livslängd
Solutions erbjuder detta kompletta utbud av tjänster – inklusive en onlineportal,
mobilapplikation och de många utbildningsseminarier som hålls varje år.

Omfattande teknisk information och reparationsdata, en översikt över utbildningar,
nyheter och evenemang är tillgängliga för alla webbplatsbesökare. Registrerade användare har ännu fler funktioner till hands: de kan komma åt den kompletta reservdelskatalogen för eftermarknaden med alla tillverkardata och se deras senaste aktiviteter, såsom nyligen utvalda produkter eller fordon. Verkstäder har också tillgång till bonusprogrammet och hela utbudet av reparationsdata inklusive fordonsspecifik reparations- och underhållsinformation (RMI) från TecAlliance.

Prenumerera
Adam Judd
Mr. Adam Judd är delägare i TPN Media sedan december 2017. Han kommer ursprungligen från Washington DC, Amerika, men har också bott i Dallas, Sarasota och Portsmouth. Hans bakgrund är inom detaljhandel, HR och driftledning och har skrivit om nyheter och Thailand i många år. Han har bott i Pattaya i över nio år som heltidsbo, är välkänd lokalt och har besökt landet som en regelbunden besökare i över ett decennium. Hans fullständiga kontaktinformation, inklusive kontorskontaktinformation, finns på vår Kontakta oss-sida nedan. Berättelser skicka ett e-postmeddelande till Editor@ThePattayanews.com Om oss: https://thepattayanews.com/about-us/ Kontakta oss: https://thepattayanews.com/contact-us/