United States Consular Outreach den 6 juni i Pattaya

Pattaya-

Vill du inte åka till Bangkok? Behöver du en tjänst från den amerikanska ambassaden? De kommer att besöka Pattaya onsdagen den 6 juni. De har bett att vi INTE lägger ut exakt tid och plats eftersom du måste registrera dig hos STEP (Smart Traveller Enrollment Program) för att få den informationen och registrera dig. Registreringen är gratis. Här är de tjänster som tillhandahålls och vad du behöver om du vill delta.

Den konsulära sektionen på den amerikanska ambassaden i Bangkok är glada över att kunna tillhandahålla tjänster i Pattaya.

Datum: Onsdagen den 6 juni 2018

Specifika tider och platser släpps genom vårt Smart Traveller Enrollment Program (STEP). STEP är en gratistjänst från US Department of State Bureau of Consular Affairs som tillåter amerikanska medborgare som reser och bor utomlands att registrera sig hos sin närmaste amerikanska ambassad eller konsulat för att få viktig information.

För att registrera dig i STEP besök: http://step.state.gov/step

Ingen tid krävs, tjänsterna tillhandahålls enligt först till kvarn-principen.

För att påskynda din service, vänligen överväg att anlända med dina dokument ifyllda helt, korrekt, och INTE undertecknad. Dokument, formulär och ansökningar kan nås genom att klicka på någon av länkarna nedan.

ERBJUDANDE TJÄNSTER OCH OFFICIELLA växlingskurser DEN 6 JUNI 2018

Ovanstående avgifter är baserade på en växelkurs på 33 THB till 1 USD

OBS: Du måste ta med kopior av din passbiodatasida och varje kompletterande dokument som krävs med en passansökan enligt onlineinstruktionerna. Vänligen följ alla relevanta instruktioner för passförnyelse enligt ovanstående länkar. Originalhandlingar kommer att returneras till sökanden, dock inte kopiorna.

VIKTIGT: För ansökningar på uppdrag av minderåriga, barnet och båda föräldrarna måste infinna sig personligen.

BETALNINGSMETOD

Observera att den amerikanska ambassaden inte längre accepterar kontanter (US-dollar och thailändska baht) vid Outreach Events for American Citizen Services. Detta är en världsomspännande policy och inga undantag kan övervägas, se Inget kontantmeddelande.

Alla betalningar vid US Embassy Outreach Events måste göras i form av en BANKUTVECKLING.

Alla BANKVALUTA (PDF 345KB) måste vara:

  • Köpt från Bangkok Bank, Kasikorn Bank eller Siam Commercial Bank (SCB). (Det finns inget behov av att ha ett konto på banken för att köpa en bankväxel) (Kasikorn Bank kallar en "Bankväxel" för en "växel")
  • · Tillverkad till "Amerikanska ambassaden Bangkok.” (Inga variationer, fel eller stavfel är tillåtna. Skriv inte på eller gör inga markeringar på bankväxeln.)
  • exakt belopp av thailändska baht (THB) för din totala tjänst.
  • Inlämnad vid delgivningstillfället.
  • Utfärdat inom de senaste sex månaderna.

Du kan visa detta för banken:

ลูก ค้า ท่าน นี้ ต้องการ ซื้อ แบงค์ ดร๊าฟ (สกุล เงิน บาท เท่า นั้น)
โดยจำนวนเงินอ้างอิงตามอัตราแลกข
และระบุสั่งจ่ายถึง "American Embassy Bangkok"
รบกวนช่วยอำนวยความสะดวกให้ด้วยะ้วยะ

Avgifter och växelkurser ingår i individuella uppsökande meddelanden och publiceras på vår hemsida.

Leveransservice: Thai Post kan skicka tillbaka pass för sökande. Om du behöver den här tjänsten måste du köpa och skicka in en separat 100THB Bankutkast. Inkludera inte kostnaden för kuvertet i din totala bankväxel för tjänster.

Vänligen notera:

  • Kassacheckar, personliga checkar, kontanter, kreditkort, bankväxel från andra banker än Bangkok Bank, Kasikorn Bank, SCB eller någon annan form av betalning accepteras inte.
  • Bankväxelkravet gäller endast för Konsulära uppsökande evenemang och postförnyelse av pass. USA:s ambassad i Bangkok och konsulatet Chiang Mai kommer att fortsätta att acceptera betalningar som görs med kreditkort eller kontanter (THB eller USD) för tjänster som utförs på plats under normala öppettider.

HUR KOMMER JAG FÅ MITT NYA PASS? 

Det finns två sätt att få ditt nya pass:

1.) I PERSON: Kom till vårt kontor i Bangkok (eller skicka en representant med ett undertecknat brev för att hämta ditt pass för din räkning) under våra mötestider (MF från 7:30-11:00, utom helgdagar och sista onsdagen varje dag månad), men ingen tid behövs. Uppvisa ditt gamla pass för avbokning och hämta ditt nya pass. Om du väljer det här alternativet måste du skicka in en kopia av ditt nuvarande pass när du ansöker.

2.) MED POST: Köp ett förbetalt kuvert från Thai Post vid det uppsökande evenemanget för 100 THB (SEPARAT BANKVÄXEL KRÄVS). Inkludera inte kostnaden för kuvertet i din totala bankväxel för tjänster.

Om du väljer det här alternativet kommer vår personal att BEHÅLLA ditt nuvarande pass i Bangkok, annullera det när det nya passet anländer och skicka båda passen till dig samtidigt tillsammans med ett brev för thailändsk immigration för att överföra ditt nuvarande visum.

NÄRLIGA DELTAGANDE BANKER

bangkok bank
North Pattaya Branch
212/1-3 Moo5 Naklua
Banglamung
Chonburi 20150
038-498-067

Siam Commercial Bank (SCB)
WongAmart filial
500/1 Moo5
Nong Phrue Sub District
Chonburi 20260
038-413-376
038-413-598 

Kasikorn Bank
Pattaya – Naklua filial
157/140-141 Moo 5
Nong Pru Bang Lamung
Chonburi 20150
038-420-960

Du kan använda vilken filial som helst av de tre deltagande bankerna. Ovanstående filialer föreslås eftersom de ligger nära lokalen.

Särskilda noteringar:

KONSULÄRA RAPPORTER OM FÖDELSE I UTLANDET OCH AUTENTIFIERING AV SIGNATURTJÄNSTER KAN BEHANDLAS VID KONSULÄRA UPPRÄTTANDE EVENEMANG.

Vi kan inte längre hjälpa till med socialförsäkringsförfrågningar, ansökningar och/eller anspråk. Från och med den 1 oktober 2017 måste alla förmånstagare och sökande som bor i Thailand ställa alla frågor angående social trygghet till SSA Federal Benefits Unit (FBU) på USA:s ambassad i Manila, Filippinerna på FBU.manila@ssa.gov. Besök http://www.ssa.gov för mer information om social trygghet.

För andra uppsökande datum och platser, se https://th.usembassy.gov/u-s-citizen-services/consular-outreach/

För information om US Citizen Services, se https://th.usembassy.gov/u-s-citizen-services/

Följ oss på Twitter genom att söka på vårt användarnamn @ACSBKK.

KÄLLABangkok ACS/USAs ambassad
Mr. Adam Judd är delägare i TPN media sedan december 2017. Han kommer ursprungligen från Washington DC, Amerika, men har också bott i Dallas, Sarasota och Portsmouth. Hans bakgrund är inom detaljhandel, HR och driftledning och har skrivit om nyheter och Thailand i många år. Han har bott i Pattaya i över åtta år som heltidsbo, är välkänd lokalt och har besökt landet som en regelbunden besökare i över ett decennium. Hans fullständiga kontaktinformation, inklusive kontorskontaktinformation, finns på vår Kontakta oss-sida nedan. Berättelser vänligen skicka e-post till Pattayanewseditor@gmail.com Om oss: https://thepattayanews.com/about-us/ Kontakta oss: https://thepattayanews.com/contact-us/