Tjänsten - Line Man Grocery - kommer att tillåta kunder att få mat och andra varor levererade, säger Phichet Rerkpreecha, VD för Line Thailand. Dessutom lanserar företaget Line Shopping, en plattform som kopplar samman köpare och säljare via chatt.
Flytten kommer när företaget siktar på att utöka sina on-demand-tjänster i landet, och ta sig an ledare Grab och Go-Jek. LINE har redan en app som levererar varor från närbutiker och andra leverantörer, och detta senaste erbjudande kommer att göra det möjligt för den att konkurrera med stormarknader och andra fysiska återförsäljare.
LINE har för närvarande 187 månatliga aktiva användare, med 44 miljoner i Thailand, vilket är cirka 60 procent av befolkningen, enligt Nikkei Asian Review. Företaget har också introducerat en taxihämtning och matleveransservice i Bangkok och tre omgivande provinser, med planer på att expandera till andra större städer som Pattaya, Phuket och Chiang Mai nästa år.
Källa: https://www.pymnts.com/news/retail/2019/japan-line-online-grocery-thailand/