Chonburi blir den mest populära destinationen för lokala turister som reser under kampanjen "Resa tillsammans"

Nästan 34,000 23 hotellrum i Chonburi hade reserverats under turistkampanjen "Resa tillsammans" sedan den officiellt lanserades, enligt det senaste kampanjregistreringsresultatet den XNUMX augusti.

Chonburi hade slagit andra berömda turiststränder i Hua-Hin, Prachuap Khiri Khan och Cha-Am, Phetchaburi samt de populära attraktionerna i norra regioner som Chiang Mai eftersom ingen av dem hade nått 20,000 XNUMX rumsbokningar.

"Resa tillsammans" är en av den thailändska regeringens turiststimulansagendor som lanserades från juli till oktober för att stimulera thailändare att resa i landet under Covid-19-pandemin genom att erbjuda rabatter och speciella boendepaket. Det syftar också till att främja en livlig atmosfär gentemot lokala försäljare, restauranger och hotell i landet.

Mer än 4.67 miljoner människor hade framgångsrikt registrerat sig och cirka 626,000 2,900 hotellrum har hittills bokats. Det genomsnittliga priset för normala hotellrum var 40 XNUMX baht då XNUMX % av det subventionerades av regeringen.

Foto med tillstånd: Thailands turistmyndighet

Prenumerera
Nej Meechukhun
National News Writer på The Pattaya News från september 2020 till oktober 2022. Nop är född och uppvuxen i Bangkok och tycker om att berätta historier om sin hemstad genom sina ord och bilder. Hennes utbildningserfarenhet i USA och hennes passion för journalistik har format hennes genuina intressen för samhälle, politik, utbildning, kultur och konst.