Läsare Talkback-resultat: Vilka råd skulle du ge till Pattayas turistföretagare när gränserna börjar öppnas bredare?

Pattaya-

Följande är vår veckofunktion där vi ställer en nyhetsrelaterad fråga till våra läsare och lyfter fram dina svar och feedback i slutet av varje vecka. Det här är resultatdelen av frågan, ungefär en vecka efter att vi frågade våra läsare vad de tyckte den 15 december.

Den här veckan ville vi fråga vilka råd du skulle ge företagare inom hotellturism för att "vinna tillbaka kunder" när gränserna öppnas igen och fler människor återvänder till Pattaya, troligen någon gång nästa år? (Tänk på att det kan ta ett tag ännu.)

För de som fortfarande vill kommentera kan du kommentera nedan, på våra sociala medier eller maila oss på Pattayanewseditor@gmail.com. Vi ser fram emot ditt svar och kommer att publicera dem nästa helg.

Här är vad du berättade för oss:

Alfred W-Den "normala" strategin för företagare i (i Pattaya) – när verksamheten går långsamt är – ÖKA priserna!!?? Varför inte ÄNDRA den (dumma) praxisen och faktiskt MINSKA priserna för att locka nya och fler kunder. Vi vet alla att företag lider, men ökade priser kommer INTE att locka nya eller fler kunder IMHO.

Laurence V-Clean toaletter skulle vara en början

Stephen S-Stop debiterar farangs ett pris för inträde till ett evenemang, attraktion eller hotell och ett mycket mindre för thailändare. Diskriminerande och gör turister förbannade. Var rättvis.
Öka nivåerna av kundservice och få kundnöjdhet, detta kommer att få bättre recensioner och fler återkommande kunder.

Fred M-Om du är missnöjd med din plats är det nu dags att leta efter en bättre, med många beläggningar. Du har sett vad som händer när ingen besöker Pattaya. När turister återvänder ge dem en anledning att vara återkommande besökare och kunder.

Robert U-Lägg inte alla dina ägg i en korg. Diversifiera din inkomstström, fokusera inte på endast en nationalitet av turister. Acceptera dem alla och behandla dem rättvist.

Ric U-No city behöver 5 massageställen, 5 restauranger och 5 barer i samma kvarter. Riv dina äldre byggnader och förvandla dem till parkeringsplatser som tar 30 baht per bil att parkera och du kommer att tjäna mer pengar i längden. Motorcykeluthyrning bör också vara utanför gatan, håll gator fria för promenader och fler turister kommer att besöka dina butiker

Tony H-Försök och häng på och sälj till kinesiska eller indiska för ett anständigt pris. bara Buakhau-området och soi 6 kommer att trivas i västerländsk mening, du kan se skriften på väggen, de områdena är de enda riktigt bra delarna för västerlänningar i alla fall

Pankaj-Det mesta av turistnäringen kommer att försvinna då regeringen måste vara mer realistisk och börja öppna gränser för normal turism annars kommer många lokala att dö av fattigdom istället för viruset

Mick S-Kasta alla webbkameror i papperskorgen och koncentrera dig på riktiga människor

Mikrofon-Det enklaste är kampanjer av typen "Köp en ..Få en gratis". Köp en måltid få andra måltiden halva priset. Om du är i Go Go Business halva priset böter baren vardagar, fredag, lördag, söndag normalpris men definitivt inte mer än 600 baht. Hotell kan göra helgresor köp en natt, andra natten gratis. Återhämtningen kommer tyvärr att ta år. Flygbolag kommer inte att flyga om inte nästan fullt. Folk kommer att skjuta upp långdistansflyg i minst ett år till. Så din marknad är Sydostasien.

Paul M-Tror inte att företagsägarna kommer att behöva vinna tillbaka kunder. Jag tror att frågan är hur många som fortfarande kommer att vara där för att välkomna kunder tillbaka. Människor kommer att återkomma i tusental när den galna karantänen hävs

Wes W-Lägg ner telefonerna och ser ut som om du vill ha kunder?

Stephen G-Var som helst som inte tillät farangs i höjd med pandemin bör svartlistas för att se till att alla pengar fokuseras på mindre rasistiska turistattraktioner.

Ramon C-Sluta fuska och lura turister med bedrägerier, turismen var på allvarlig nedgång långt innan covid, alla självförvållade ekonomiska skador.

 

Sändning
Användarrecension
4.5 (2 röster)
Prenumerera
Adam Judd
Mr. Adam Judd är delägare i TPN Media sedan december 2017. Han kommer ursprungligen från Washington DC, Amerika, men har också bott i Dallas, Sarasota och Portsmouth. Hans bakgrund är inom detaljhandel, HR och driftledning och har skrivit om nyheter och Thailand i många år. Han har bott i Pattaya i över nio år som heltidsbo, är välkänd lokalt och har besökt landet som en regelbunden besökare i över ett decennium. Hans fullständiga kontaktinformation, inklusive kontorskontaktinformation, finns på vår Kontakta oss-sida nedan. Berättelser skicka ett e-postmeddelande till Editor@ThePattayanews.com Om oss: https://thepattayanews.com/about-us/ Kontakta oss: https://thepattayanews.com/contact-us/