Pressmeddelande: Fried chicken-älskare ler när Burger King Thailand introducerar "Chicken King" för att rocka den friterade kycklingmarknaden som är tillgänglig nu i hela landet.

Följande är ett pressmeddelande från Burger King Thailand. Deras tankar är deras egna. Detta är inte sponsrat eller betalt för innehåll.
Bangkok, 15 mars 2021 – Burger King introducerar "Chicken King" på marknaden för stekt kyckling för första gången. Deras friterade kyckling strös med stekt schalottenlök och glaseras med två speciella såser som du väljer: original eller kryddig. För närvarande är marknaden för friterad kyckling i Thailand det största segmentet inom snabbrestaurangsverksamheten (QSR) med ett totalt marknadsvärde på 18.7 miljarder baht med en genomsnittlig tillväxt på 7-9% varje år. "Chicken King" kommer att finnas tillgänglig från den 16 mars 2021 och framåt på alla Burger King-kontor i hela landet. En speciell kampanj för lanseringsperioden innebär att kunder kan köpa en stekt kycklingportion och en cola för endast 79 baht! – ned från det ursprungliga priset på 124 baht endast från 16 mars till 31 maj.

 

Tanawat Damnernthong, General Manager för Burger (Thailand) Co., Ltd., sa att Burger King lanserade "Chicken King", en stor bit med benstekt kyckling beströdd med stekt schalottenlök tillagad med sitt speciella recept som är knaprig på utsidan och mjuk och saftig på insidan. Detta val är unikt genom att det är strö med stekt schalottenlök som förmedlar den unika smaken av stekt kyckling i thailändsk stil. "Chicken King" kommer med två speciella såser: originalglaserad stekt kyckling med stekt schalottenlök eller kryddig glaserad stekt kyckling med stekt schalottenlök. Kycklingen tillagas med ett speciellt recept som ger den perfekta, mjuka smaken och rik arom från kryddor. Varje Burger King-stekt kyckling är utsökt och 100 % naturlig utan MSG i tillagningsprocessen för att säkerställa kvalitet, renhet och livsmedelssäkerhet för kunderna. "Chicken King" kommer att finnas tillgänglig för första gången från den 16 mars 2021 och framåt på alla Burger King-kontor i hela landet. Med en speciell kampanj under lanseringsperioden kan kunder köpa en stekt kyckling och en cola för endast 79 baht ner från det ursprungliga priset på 124 baht endast från 16 mars till 31 maj.

 

För närvarande är marknaden för stekt kyckling i Thailand det största segmentet inom snabbrestaurangsverksamheten (QSR) med ett totalt marknadsvärde på 18.7 miljarder baht, vilket står för 71 % och en genomsnittlig tillväxt på 7-9 % varje år. Detta är i linje med det förändrade konsumentbeteendet hos thailändare som i allt högre grad föredrar att äta hälsosammare snabbmat. Burger King har nu mer än 40 menyval och 117 filialer kommer att inkludera "Chicken King" som exponerar marknaden för människor med en medelålder på 15-50 år som gillar friterad kyckling och hoppas kunna utöka sin ursprungliga kundbas som mestadels består av arbetande människor till alla delar av befolkningen.
Det förväntas att "Chicken King" kommer att hjälpa tillväxten och öka försäljningstillväxten med mer än 10%, Herr Tanawat avslutade.

 

Ta reda på mer om Burger King på www.burgerking.co.th. eller besök BurgerKingThailand Facebook-sida.

Sändning
Användarrecension
0 (0 röster)
Prenumerera
Adam Judd
Mr. Adam Judd är delägare i TPN Media sedan december 2017. Han kommer ursprungligen från Washington DC, Amerika, men har också bott i Dallas, Sarasota och Portsmouth. Hans bakgrund är inom detaljhandel, HR och driftledning och har skrivit om nyheter och Thailand i många år. Han har bott i Pattaya i över nio år som heltidsbo, är välkänd lokalt och har besökt landet som en regelbunden besökare i över ett decennium. Hans fullständiga kontaktinformation, inklusive kontorskontaktinformation, finns på vår Kontakta oss-sida nedan. Berättelser skicka ett e-postmeddelande till Editor@ThePattayanews.com Om oss: https://thepattayanews.com/about-us/ Kontakta oss: https://thepattayanews.com/contact-us/