Borderless Healthcare Group samarbetar med Thailands största GP-grupp, Mithmitree Medical Group, och ett globalt nätverk av specialister för att lansera en uppslukande hälsomolnplattform, "Borderless.clinic", under Covid-19-pandemin

 Följande är ett pressmeddelande. Deras uttalanden är helt deras egna.

Borderless Healthcare Group förenar globala och lokala läkare för att aktivera uppslukande hälsomolntjänster via Borderless.clinic-plattformen på olika platser som hemmet, kontoret, hotellet och samhället.  

Uppslukande hälsomolntjänster som erbjuds via Borderless.clinic-plattformen går utöver den mobila hälsoupplevelsen. Aktiveringen av en storbilds-TV med ett flerspråkigt videoconciergestöd möjliggör en toppmodern sjukhusliknande upplevelse utan att gå till sjukhuset eller riskera korsinfektion av Covid-19 under transport- eller köprocessen. Även om Borderless.clinic inte är utformad för att ersätta funktionen hos ett sjukhus, kan antagandet av en sådan plattform där flera vårdpersonal kan interagera med en konsument för att utforma den bästa behandlings- eller hanteringsplanen minska många onödiga risker, tid och utgifter .  

Eftersom sjukhusens kapacitet och funktion begränsas av påverkan av Covid-19, föredrar många konsumenter redan att få icke-akutfall hanterade i andra miljöer utanför sjukhus som kliniken, hemmet, hotellet eller kontoret med hjälp av uppslukande molntjänster innan besluta om behovet av att åka till sjukhuset. På Borderless.clinic stöds alla telehälsotjänster av flerspråkiga handläggare. Förutom de utvalda läkarna kan även familjemedlemmar, patientens egna läkare och även vårdgivare delta i videosamtalet.  

Borderless.clinic, med stöd av Mithmitree Medical Group (MMT), förväntas omvandla den befintliga praxisen för hemhälsa, företagshälsa, resehälsa och samhällshälsa genom att demokratisera specialisternas kunskap till lokaler utanför sjukhuset och göra leveransen av sjukvården är smidigare och mer lyhörd med mer än 70 GP-kliniker i hela Thailand.  

"Vi ser fram emot att utnyttja Borderless.clinic-plattformen för att betjäna kunder utanför räckhåll för våra kliniker och vi hoppas att denna unika kombination av hälsa online-till-offline kan hjälpa oss att skala större och snabbare i hela Thailand", säger Mr. Worasak Manit , VD för MMT. 

"Med öppnandet av Thailand för inkommande resenärer hoppas vi att läkarna i Thailand kan exportera sina tjänster till thailändska medborgares utomeuropeiska hem såväl som till hemmen för internationella kunder som är intresserade av att besöka Thailand. Den här nya tjänstemodellen kommer att komplettera den medicinska turismens infrastruktur i triage av inkommande medicinska resenärer före ankomst och till och med bidra till att skapa en ny gästfrihet "plus" ekonomi som konvergerar hälsa, teknik och turism i Thailand", säger Dr Wei Siang Yu, ordförande och grundare av Borderless Healthcare Group. 

##

Om Borderless Healthcare Group 

Borderless Healthcare Group är en global pionjär inom konsumentcentrerad hälsovårdsekonomi där teknik, tjänster, innehåll, media, produkt- och datavetenskap görs interoperabla över ett globalt ekosystem av affärsgrupper som spänner från hälsovård, ålderslöshet, välbefinnande, mat, teknik, media , biobanker, molntjänster, artificiell intelligens, gästfrihet och investeringar. De flesta av BHG:s initiativ är de första i världen och många syftar till att störa eller omvandla den befintliga distributions- och leveranskedjan för sjukvård.  

Om Mithmitree Medical Group (MMT) 

Mithmitree Medical Group (MMT) är en ledande primärvårdsorganisation som driver över 70 medicinska kliniker över hela Thailand. MMT tillhandahåller medicinska tjänster av multidisciplinära medicinska team, inklusive hälsokontroller och hälsofrämjande program som gör det möjligt för människor att leva hälsosammare och mer självständiga liv genom vård av hög standard. MMT prioriterar tillgången till grundläggande hälsovård för alla genom att lokalisera medicinska kliniker i hjärtat av samhällena och säkerställa att samhällena kommer att leva hälsosammare liv på ett hållbart sätt.

Sändning
Användarrecension
1 (2 röster)
Prenumerera
Adam Judd
Mr. Adam Judd är delägare i TPN Media sedan december 2017. Han kommer ursprungligen från Washington DC, Amerika, men har också bott i Dallas, Sarasota och Portsmouth. Hans bakgrund är inom detaljhandel, HR och driftledning och har skrivit om nyheter och Thailand i många år. Han har bott i Pattaya i över nio år som heltidsbo, är välkänd lokalt och har besökt landet som en regelbunden besökare i över ett decennium. Hans fullständiga kontaktinformation, inklusive kontorskontaktinformation, finns på vår Kontakta oss-sida nedan. Berättelser skicka ett e-postmeddelande till Editor@ThePattayanews.com Om oss: https://thepattayanews.com/about-us/ Kontakta oss: https://thepattayanews.com/contact-us/