Thailändska handelsministeriet visar framgångsrikt samarbete med thailändska startups i ‘DBD Chuan Fin Kin Thai SELECTâ€

Följande är ett pressmeddelande. Deras uttalanden och åsikter är deras egna.

Bangkok, 17 september 2021 – Handelsministeriet är glada över framgången med "DBD Chuan Fin Kin Thai SELECT" som har skapat medvetenhet och ökade försäljningsvolymer via onlineplattformen för thailändska restauranger som har fått "Thai SELECT"-tecknet. De verkar i högriskområden som påverkas av COVID-19-pandemisituationen, med totalt 70 restauranger. Ministeriet har också tackat Startups allierade för deras samarbete och stöd för att hjälpa restaurangföretag att fortsätta. Detta evenemang har arrangerats i 45 dagar totalt och har lockat folk från alla kanaler med nästan 8 miljoner visningar och 4,000 10 beställningar. Följaktligen har försäljningsvolymen ökat med XNUMX % under ovannämnda period. Ministeriet har planerat att utvidga evenemanget till att omfatta "Thai SELECT"-restauranger i hela landet för att främja och göra det möjligt för konsumenter att få mat av högsta kvalitet till låga priser.

Mr. Thosapone Dansuputra, generaldirektör, avdelningen för affärsutveckling, handelsministeriet, avslöjat efter att ha presiderat presskonferensen om framgången med evenemanget "DBD Chuan Fin Kin Thai SELECT" (fredagen den 17th September 2021, på Khao Restaurant) att Mr. Sinit Lertkrai, biträdande handelsminister har tilldelat Department of Business Development ett pilotprogram för att omedelbart hjälpa thailändska restauranger som har anslutit sig till Thai SELECT Campaign (för närvarande 70 butiker i Bangkok och närliggande områden) eftersom dessa områden har hög risk och har påverkats kraftigt av COVID-10-pandemisituationen. Eventet inleddes den 1staugusti 2021 och slutar den 15th September 2021, i totalt 45 dagar. Uppskattning visas för startups och ledande matleveransplattformar i Thailand, nämligen Robinhood, en thailändsk matleveransplattform, och Hungry Hub, en plattform för bokning av matbutiker, för att samarbeta med detta evenemang genom att erbjuda rabattkampanjer för att öka marknadens dynamik och konsumtion genom onlinekanaler, med hjälp från; ‘Salehere’ ‘PunPro’ och ‘Kollektiv’-webbplatser, såväl som olika kända webbplatser mat- och gourmetinfluenser, som har deltagit i evenemanget för att stödja och hjälpa entreprenörer på thailändska SELECT restauranger att ta sig igenom denna kris.â€

Generaldirektören tillade †Resultaten från det tidigare evenemanget visade att konsumenterna har svarat bra eftersom det har kommit ett stort antal beställningar och försäljningsvolymen för många thailändska restauranger har ökat. Totalt ökade över 4,000 10 matbeställningar och bidrog till att öka med 450 % av försäljningsvolymen under perioden. Det genomsnittliga beloppet som spenderas på varje beställning är 1,600-70 8 baht i alla de XNUMX restaurangerna i den thailändska SELECT-kampanjen som deltog i evenemanget. Dessa startups har i hög grad hjälpt till att öka medvetenheten till de deltagande restaurangerna. Det totala antalet visningar av videoklippen från thailändska SELECT-restauranger genom influencers är större än fyrahundratusen och antalet visningar genom pressen av olika slag är XNUMX miljoner. Denna medvetenhet kommer att leda till antagandet på lång sikt av matbeställningscykeln. Vidare har detta evenemang gjort det möjligt för små restauranger att utveckla sig själva genom att tillämpa onlinemarknadsföringsteknologier.

Institutionen för affärsutveckling går framåt genom att samarbeta med partners från både privat och offentlig sektor för att utveckla åtgärder för att ge långsiktig hjälp som också kommer att utvidgas till att omfatta restauranger nationellt, vilket möjliggör ökade försäljningsvolymer för att förbättra och fortsätta sina affärer med konsumenter. ™Â förtroende. För närvarande finns det 940 thailändska restauranger som har fått den thailändska SELECT-tecknet som utfärdats av Department of Business Development, varav 238 finns i Bangkok, 154 i norr, 238 i Central Region, 115 i nordost, 143 i söder och 52 i öst.â€

“ Även om restauranger i områden med hög risk nyligen har haft en förbättrad försäljning genom att mildra åtgärderna för antalet middagskunder, måste dessa restauranger uppfylla och följa förutbestämda villkor.

Department of Business Development, handelsminister kommer att bygga allmänhetens förtroende och förtroende genom att öka medvetenheten om Thai SELECT restauranger för att ständigt förbättra konsumtionsvalen. Det förväntas att om situationen med covid-19-pandemin lindras under kvartal 3 och kvartal 4 av 2021, kommer restaurangerna gradvis att återhämtas eftersom människor har förtroendet att återvända och använda tjänsterna igen,† Generaldirektören avslutade.

För mer information om kampanjen "DBD Chuan Fin Kin Thai SELECT", vänligen kontakta Department of Business Development, Minister of Commerce Tel. 02-547-5158 E-post service@dbd.go.th Call Center 1570 och www.dbd.go.th

Sändning
Användarrecension
0 (0 röster)
Prenumerera
Adam Judd
Mr. Adam Judd är delägare i TPN Media sedan december 2017. Han kommer ursprungligen från Washington DC, Amerika, men har också bott i Dallas, Sarasota och Portsmouth. Hans bakgrund är inom detaljhandel, HR och driftledning och har skrivit om nyheter och Thailand i många år. Han har bott i Pattaya i över nio år som heltidsbo, är välkänd lokalt och har besökt landet som en regelbunden besökare i över ett decennium. Hans fullständiga kontaktinformation, inklusive kontorskontaktinformation, finns på vår Kontakta oss-sida nedan. Berättelser skicka ett e-postmeddelande till Editor@ThePattayanews.com Om oss: https://thepattayanews.com/about-us/ Kontakta oss: https://thepattayanews.com/contact-us/