TAT introducerar "Visit Thailand Year 2022" på World Travel Market 2021

London, 02 November 2021 "Turism Authority of Thailand (TAT) introducerade den senaste marknadsföringskampanjen för turism, "Visit Thailand Year 2022" med ett antal strategiska aktiviteter för att främja återöppningen av kungarikets "Amazing New Chapters" ™ av ny normal turism på en av världens ledande resemässor, World Travel Market (WTM), från 1-3 november 2021.

TAT vid WTM 2021

I år markeras 40th år av TAT:s deltagande i WTM, som hålls i form av ett liveevenemang på Excel London 1-3 november, och ett virtuellt evenemang 8-9 november.

Thailands deltagande i WTM 2021 stöddes nådigt av prinsessan Ubolratana som tog sig tid att pryda Amazing Thailand: The Royal Dinner den 1 november 2021, och erbjöd uppmuntrande ord för thailändska turister att upptäcka möjligheter i kristider och gå med tillsammans för att vara en bra värd för att säkerställa att Thailand förblir en hållbart föredragen destination. Prinsessan skickade också en inbjudan till resenärer från hela världen att återigen besöka Thailand, leendets land, och uppleva den berömda thailändska gästfriheten.

Även den 1 november 2021, HE Mr. Phiphat Ratchakitprakarn, minister för turism och sport, presiderade över öppningen av den thailändska paviljongen vid WTM 2021, som består av ett antal utställare inklusive thailändska hotell som Centara Hotels and Resorts, Dusit Hotels & Resorts, Minor Hotels, The Standard Hotels och Wattana Hotel Marketing Consultant; researrangörer som Asia Thailand, Diethelm Travel Thailand, Discova och Easia Travel, och turismrepresentanter som SALT Representation, Red Elephant Reps och The MC Collection.

Mr. Yuthasak Supasorn, TAT-guvernör, sa: "TAT använder WTM 2021 som en plattform för att lansera vår nya marknadsföringskampanj, Visit Thailand Year 2022, till världen. Genom att utnyttja den kungliga thailändska regeringens Bio-Circular-Green eller BCG-ekonomimodell och vårt pågående främjande av ansvarsfull och hållbar turism, kommer våra nya marknadsföringsaktiviteter för nästa år att betona Thailands styrkor i biologisk mångfald och kulturell rikedom under " Konceptet "Fantastiska nya kapitel". Detta kommer att upprepa den goda bilden av kungariket som en toppturistdestination med alla hälso- och säkerhetsåtgärder på plats när världen lämnar covid-19-eran.â€

Under WTM 2021 undertecknade TAT också en Letter of Intent (LoI) med British Airways och TUI för att bilda
ett strategiskt partnerskap för att marknadsföra Thailand som en föredragen destination för resenärer från Storbritannien och runt om i världen.

Besök Thailand år 2022

"Visit Thailand Year 2022" kommer att erbjuda 3 "Amazing New Chapters" där världens resenärer är välkomna att uppleva i Thailand.

Kapitel 1, eller The First Chapter, kommer att se TAT lyfta fram turistprodukter och tjänster som kommer att väcka resenärers fem sinnen; som läckra thailändska rätter och den pittoreska naturen som kan upptäckas över hela kungariket.

I kapitel 2, med titeln The One You Love, kommer TAT att fokusera på specifika segment som familjer, par och vänner och bjuda in dem att skapa underbara minnen tillsammans i Thailand. Bangkok, Phuket och Chiang Mai i synnerhet kommer att marknadsföras som populära resmål för bröllop och smekmånadsresor, med sina vackra stränder, bergsresorter och livfulla stadsattraktioner.

Kapitel 3, The Earth We Care, kommer att belysa hur naturens chans att vitalisera på grund av situationen med covid-19 har ökat medvetenheten om ekoturism bland världens resenärer och hur deras beteende har påverkat miljön. Framväxten av resesegment som Wilderness turism (Escapers) och Cult-Vacation (Conscious) kommer också att visa att resenärers beteende har förändrats mot att tillbringa mer tid i naturen och bli allt mer medvetna om deras inverkan på naturresurser.

Dessutom inkluderar andra segment att lyfta fram gastronomi, hälsa och välbefinnande, samt arbete, som har blivit en växande trend när tillkomsten av covid-19-pandemin kommer att tillåta människor att arbeta på distans och njuta av en semester.

Thailand Turism Situation

Från januari till september 2021 välkomnade Thailand totalt 85,845 60,649 besökare från utlandet genom olika inträdesprogram, inklusive Sandbox-programmet, Special Tourist Visa (STV), Thailand Privilege Card och Medical Tourism. Speciellt Phuket Sandbox-programmet registrerade totalt 1 31 besökare från 2021 juli till XNUMX oktober XNUMX, med de fem bästa marknaderna USA, Israel, Storbritannien, Tyskland och Frankrike.

Under tiden, från 1 november 2021, "Återöppning av Thailand". välkomnar helt vaccinerade besökare från 63 länder och territorier via the Undantag från karantän (TEST & GO) inträdessystem, och från hela världen under the Att bo i den "blå zonen" (17 sandlådedestinationer) program. Delvis eller ovaccinerade besökare från alla länder och territorier är också mycket välkomna via the Glad karantän krav.

Årets olika inträdesprogram förväntas ge minst 700,000 XNUMX besökare till Thailand.

För 2022 förväntar sig TAT att Thailands turism kommer att generera 1.58 biljoner baht, vilket inkluderar 818 miljarder baht från internationella turister och 771 miljarder baht från inhemska turister. Prognosen är baserad på basscenariot och kan resultera i olika utfall beroende på covid-19-pandemin och den globala och lokala ekonomiska situationen.

Det föregående var ett pressmeddelande från Thailands turistmyndighet.

Prenumerera
Adam Judd
Mr. Adam Judd är delägare i TPN Media sedan december 2017. Han kommer ursprungligen från Washington DC, Amerika, men har också bott i Dallas, Sarasota och Portsmouth. Hans bakgrund är inom detaljhandel, HR och driftledning och har skrivit om nyheter och Thailand i många år. Han har bott i Pattaya i över nio år som heltidsbo, är välkänd lokalt och har besökt landet som en regelbunden besökare i över ett decennium. Hans fullständiga kontaktinformation, inklusive kontorskontaktinformation, finns på vår Kontakta oss-sida nedan. Berättelser skicka ett e-postmeddelande till Editor@ThePattayanews.com Om oss: https://thepattayanews.com/about-us/ Kontakta oss: https://thepattayanews.com/contact-us/