Den thailändska allmänheten samlar in viktiga medel till barn i nöd på den stjärnspäckade Blue Carpet Show för UNICEF

BANGKOK, 4 Juli 2022 -

  Ledande kändisar och företag samlades på Blue Carpet Show för UNICEF, en tv-sänd varieté, för att mobilisera stöd från den thailändska allmänheten för barn i Thailand och över hela världen, särskilt de som är mest utsatta och står inför utmaningar under covid-19-pandemin.

Kampanjen har hittills samlat in 10.9 miljoner baht med supportrar som har blivit en del av UNICEF:s arbete för att leverera hjälp som skapar varaktig förändring för barn samt tillgodoser barns omedelbara behov.

Den 120 minuter långa showen, som arrangerades för fjärde året och arrangerades av de kända assistenterna Ter Ratthanant Janyajirawong och Tuitui Puttachat Pongsuchat, gick live på Channel 7HD den 2 juli. Det samlade mer än 20 ledande kändisar, inklusive Friend of UNICEF Min Pechaya Wattanamontri samt Atom Chanakan Rattanaudom, Pexky Sretunya, Off Jumpol Adulkittiporn, Gun Atthaphan Phunsawat, Trinity, Kem Hussawee Pakrapongpisun och många fler skådespelare från Channel 7HD. De gick på den blå mattan och sedan på scenen för att framföra hitlåtar, som Trinitys "I Don't Miss You" och Atom Chanakans "Good Morning Teacher", samt ringde överraskande telefonsamtal för att personligen tacka dem som donerade till UNICEF under showen .

Fyra kortfilmer med Friends of UNICEF och kändisar på uppdrag sändes under showen för att sätta fokus på de utmaningar som barn över hela världen står inför.

"I år besökte jag en avlägsen provins i Thailand för att lära mig hur avgörande syrekoncentratorer är för de mest utsatta grupperna som har drabbats av covid-19. UNICEF distribuerade denna mycket viktiga utrustning till sjukhus och vårdcentraler i många delar av landet som behövde den mest”, sa Min Pechaya om sitt uppdrag till Lamphunprovinsen.

I sin film berättade Friend of UNICEF Peck Palitchoke Ayanaputra historien om hur UNICEF Magic Box-uppsättningar med böcker och leksaker hjälpte små barn i Bangkoks Klong Toey-gemenskap att fortsätta leka och lära sig trots avbrott i covid-19. Kem Hussawee, en skådespelare från Channel 7HD, delade med sig av berättelserna om barn med allvarlig akut undernäring i Malawi, medan UNICEFs Thailands goodwillambassadör Anand Panyarachun förklarade hur UNICEFs Blue Dot flyktingstödscenter har hjälpt barn och familjer på flykt från kriget i Ukraina.

UNICEF erkände också HE Anand Panyarachun för hans roll som goodwillambassadör och förkämpe för barns rättigheter under showen. Under 26 år har han stöttat UNICEFs uppdrag med sin stora kunskap och starka engagemang och varit en drivande kraft i att mobilisera medel till UNICEFs barnarbete.

Tidigare vid en presskonferens den 16 juni lanserade UNICEF Teddy Blu t-shirts och armband som varor i begränsad upplaga för Blue Carpet Show. Inför showen visade kändisar och medlemmar av allmänheten också upp sina rörelser i #BlueCarpetDance-utmaningen på TikTok till temalåten "Kor Mue Ther Noi", och fansen deltog i Blue Carpet Show-aktiviteter som JOOX Live Room med BNK48 och Off-Gun.

The Blue Carpet Show stöds av Channel 7HD, som gav gratis sändningstid för showen; Central Group som Teddy Blu Collection-partnern, som tillhandahöll 100 procent av vinsten från försäljning av varor för att stödja UNICEF; samt sponsorn Supalai på platinanivå, sponsorerna på silvernivå Bangkok Bank och CoinEx Thailand och företagspartnerna Siam Cement Group, Central Pattana och Mobile Connect.

För att göra en donation till UNICEF, använd följande:

  • Banköverföring: Bangkok Bank 201-3-01324-4
  • Donation online: www.unicef.or.th/bluecarpet
  • SMS: Sms:a 300 till 4712300 för att donera 300 THB

För att göra ett köp från Teddy Blu Collection, besök: www.unicef.or.th/bluecarpet or www.centraltham.com/bluecarpet. Varorna i begränsad upplaga är också tillgängliga i Good Goods Shop i CentralWorld med en kampanj tillgänglig från The1-punkten.

Det föregående är ett pressmeddelande publicerat med fullständigt tillstånd och auktorisation av organisationen/organisationerna som anges i PR-materialet och TPN-media. Uttalandena, tankarna och åsikterna från organisationen som är inblandade i pressmeddelandet är helt deras egna och representerar inte nödvändigtvis de från TPN media och dess personal.

Prenumerera
Adam Judd
Mr. Adam Judd är delägare i TPN Media sedan december 2017. Han kommer ursprungligen från Washington DC, Amerika, men har också bott i Dallas, Sarasota och Portsmouth. Hans bakgrund är inom detaljhandel, HR och driftledning och har skrivit om nyheter och Thailand i många år. Han har bott i Pattaya i över nio år som heltidsbo, är välkänd lokalt och har besökt landet som en regelbunden besökare i över ett decennium. Hans fullständiga kontaktinformation, inklusive kontorskontaktinformation, finns på vår Kontakta oss-sida nedan. Berättelser skicka ett e-postmeddelande till Editor@ThePattayanews.com Om oss: https://thepattayanews.com/about-us/ Kontakta oss: https://thepattayanews.com/contact-us/