Tourism Authority of Thailand håller kampanj för att få fler taiwanesiska turister till Pattaya

Pattaya —

Thailands turistmyndighet (TAT) har samarbetat med Tiger Airline för att lansera kampanjen "Fresh Up Chonburi Family Destination" som en del av initiativet "Amazing Thailand New Chapters Trade Meet Taiwan Market" i Pattaya.

Evenemanget, som hölls den 17 december på Hilton Hotel, syftade till att stärka turistnäringen och öka Pattayas attraktionskraft som ett perfekt turistmål, med fokus på taiwanesiska turister.

Evenemanget gav affärsmatchning och nätverksmöjligheter för onlineresebyråer och lokala turistföretag i Pattaya och Chonburi. Enligt direktören för TAT Taipei-kontoret, Ms. Duanjai Kanthiranon, minskade antalet taiwanesiska turister som besöker Thailand drastiskt från 679,145 2018 7,976 till endast 2021 XNUMX XNUMX på grund av pandemin.

Men med många upphävda restriktioner har över 50,744 XNUMX taiwanesiska turister rest till Thailand redan från januari till oktober i år, sa Duanjai.

Genom att koppla samman dessa intressenter hoppas man att evenemanget ska bidra till att få fler taiwanesiska turister till Thailand i framtiden.


-=-=-=-=-=-=-=-=-===-=-=-=–=–=–=–==-

Gå med i diskussionen i vår Facebookgrupp https://www.facebook.com/groups/438849630140035/eller i kommentarerna nedan.

Prenumerera
Sikta Tanakorn
Den lokala nyhetsöversättaren på The Pattaya News. Aim är en tjugofyraåring som för närvarande bor i Bangkok. Intresserad av engelsk översättning, berättande och entreprenörskap, tror han att hårt arbetande är en oumbärlig del av varje framgång i den här världen.