TAT visar upp kampanjen "Visit Thailand Year 2023" på nordiska och baltiska marknader

PRESSMEDDELANDE:

Thailands nya riktning mot meningsfullt resande och högt värde och hållbar turism, marknadsförs på Matka Nordic Travel Fair 2023 i Helsingfors.

Bangkok, 27 januari 2023 - Thailands turistmyndighet (TAT) visade upp kampanjen "Visit Thailand Year 2023: Amazing New Chapters" och kungarikets nya riktning mot meningsfulla resor med fokus på högt värde och hållbar turism, på Matka Nordic Travel Fair 2023 i Helsingfors.

Mr. Siripakorn Cheawsamoot, TAT vice guvernör för internationell marknadsföring – Europa Afrika Mellanöstern och Amerika, sa att “TAT kommer att fortsätta att betona utvecklingen av hållbar turism i Thailand tillsammans med en meningsfull reseupplevelse. Samtidigt bjuder vi in ​​resenärer från Finland och de baltiska länderna att upptäcka fler underbara thailändska resmål bortom stränder och städer.â€

På Matka Nordic Travel Fair 2023 och den speciellt anordnade Visit Thailand Year 2023 Networking Lunch för researrangörer och flygbolagspartners presenterade TAT Thailands riktning mot upplevelsebaserad turism, mer hållbar och mer ansvarsfull turism, och att utbyta idéer för att stimulera resor till Thailand under sommar- och vinterperioderna 2023-2024.

Detta inkluderar att utnyttja kungarikets 5F mjukkraftsgrunder för mat, film, festival, slagsmål och mode, och att bjuda in världens resenärer att njuta av de många nya och befintliga turismupplevelser som erbjuds i Thailand.

TAT antar "ABCD Fast Forward"-strategin för långdistansmarknader som Norden:

A – Flygbolagsfokus att fortsätta samarbetet med ledande flygbolag.

B – Stora städer och bortom att penetrera nya marknader i större och sekundära städer.

C – Samarbete är nyckeln att arbeta med nya partners inklusive researrangörer, resebyråer och onlinereseleverantörer.

D – Destination för ALLA att marknadsföra Thailand som en "Åretrunt-destination" för att möta efterfrågan på besökare oavsett årstid och med alla segment inklusive familj, sjukvård och friskvård i Mellanöstern eller HBTQ+ i Europa och Amerika.

TAT siktar på 25 miljoner internationella turister 2023, och en total turismintäkter på 2.38 biljoner baht – vilket motsvarar en återgång till 80 % av den pre-pandeminivå som sågs 2019.

Som den största resemässan i Norden deltog MATKA-mässan i år, 19-22 januari, av över 900 företag från 70 länder och mer än 50,000 XNUMX besökare, efter två års paus på grund av pandemin.

-=-=-=-=-=-=-=–=-=-=-=-=-=-=-=

Glöm inte att prenumerera på vårt nyhetsbrev och få alla våra nyheter levererade till dig i ett spamfritt dagligt e-postmeddelande Klicka här! ELLER skriv in din e-postadress nedan!

Hjälp till att stödja The Pattaya News 2023!

Behöver du medicinsk eller reseförsäkring för din resa till Thailand? Vi kan hjälpa!

Prenumerera
Goongnang Suksawat
Goong Nang är en nyhetsöversättare som har arbetat professionellt för flera nyhetsorganisationer i Thailand i många år och har arbetat med The Pattaya News i mer än fyra år. Specialiserat främst på lokala nyheter för Phuket, Pattaya, och även vissa nationella nyheter, med tonvikt på översättning mellan thailändska till engelska och att arbeta som en mellanhand mellan reportrar och engelsktalande skribenter. Kommer ursprungligen från Nakhon Si Thammarat, men bor i Phuket och Krabi förutom när man pendlar mellan de tre.