Viktigt: Spännande nya tillägg kommer snart till Pattaya News med vår första e-tidning och mer

Hej där ute TPN-läsare, det är Adam Judd här, delägare, medgrundare och innehållschef för The Pattaya News och TPN Media och jag ville ta en stund för att informera er om några spännande tillägg till The Pattaya News som kommer under de närmaste veckorna.

Sköna läsare kommer redan att ha märkt några förändringar under de senaste veckorna, en del av det innehållsrelaterat, en del av det webbplatsrelaterat, en del av det relaterat till sociala medier. Vi strävar alltid efter att förbättra och har nyligen utökat vår personal, vilket i slutändan ger våra läsare det de säger att de vill ha mest...mer innehåll, fler videor och fler nyheter och särskilt mer täckning av nyheter som DU personligen bryr dig om.

Som en stad baserad på turism för cirka 90 procent av sin ekonomi är våra läsare otroligt mångfaldiga till skillnad från många andra lokala tidningar på andra marknader och vi har människor från en mängd olika kulturer, åldrar, bakgrunder, länder och som talar flera språk.

Vi har också en unik blandning av läsare av lokala och Bangkokbor, både thailändska och utlänningar, och turister från hela världen.

Vad dessa två väldigt olika grupper vill se täckt och vad som är viktigt för dem är ofta motpoler, men vi tycker att vi har gjort ett bra jobb på det hela när vi växte till den digitala tidningen nummer ett för vår marknad på mindre än fem år.

Men vi har också lyssnat på din feedback och vi vet att vi alltid har utrymme att förbättra.

Så som ett resultat implementerar vi flera nya och spännande plattformar och alternativ för läsare att se våra nyheter och för lokala företag att nå turister och lokala invånare.

Det är viktigt att notera innan jag går in på de nya sakerna som kommer att ingenting förändras när det gäller våra nuvarande plattformar och fokus. Om du älskar vårt nyhetsbrev, läs oss på hemsidan eller RSS-flöden, föredrar att titta på oss på TikTok eller Youtube, följ oss oftast på Facebook, Instagram, X, Threads, etc ... inget av det förändras. Vårt engagemang för att nå våra läsare och tittare på alla större plattformar förblir detsamma, i själva verket kommer du att se ännu mer innehåll på dessa plattformar när vi växer.

Som sagt, vi förstår att vi har en otroligt mångfaldig demografi av läsare, åldersintervall, bakgrunder och nationaliteter så som ett resultat har vi ett åtagande att vara på varje plattform som används av dem.

Men det leder mig till de nya tilläggen.

Vi har inte kunnat tillgodose behoven hos alla våra läsare, särskilt några av våra unga till sinne expats som tycker om att läsa en traditionell tidning eller som ogillar sociala medier, webbplatsen, videonyheter, etc. Vi har hört denna feedback ofta under åren men på grund av en mängd olika faktorer var alltid emot ett tryckpapper.

Vad vi kommer att ta med inom en mycket nära framtid som en kompromiss mellan idén om ett traditionellt tryckt papper och den digitala tidsåldern är ett EP-tidning i världsklass, som levereras regelbundet och som inte bara tillåter en traditionell tidningsupplevelse online utan också tillhandahåller länkar och interaktivt material, såsom länkar till våra videor, ytterligare artiklar, fotogallerier och våra sponsorer/annonsörer utan att ha någon påträngande popup-reklam.

Det bästa av allt är att den blir gratis att läsa.

Denna e-tidning kommer inte att innehålla varenda artikel vi publicerar på våra andra plattformar, men kommer att vara noggrant kurerad med både turister och expats i åtanke för att leverera de nyheter som är viktigast för dem samt för att tillåta spännande lokala turistattraktioner, restauranger och andra företag att ha en plattform för att nå de som är intresserade av att lära sig om fantastiska nya platser att besöka och prova på vår marknad.

Detta för mig till ett annat spännande nytt tillskott, en kommande företagskatalog.

Vi har fått många företagsannonsörer att berätta för oss de ville se bättre funktioner och fördelar på våra plattformar för riktiga lokala företag att nå vår stora publik. Samtidigt vill vi inte överväldiga våra plattformar med icke-inbyggd annonsering eller flöden på sociala medier med flygblad och kampanjer som frustrerar läsare eller tittare som bara vill ha nyheterna och inte annonser. ePaper kommer att ge en solid bas för företag att nå våra läsare i ett inbyggt format utan att störa innehåll och nyheter, men vi bygger också en spännande företagskatalog.

Lokala invånare frågar alltid online var de kan hitta en bra rörmokare, elektriker, gräsmattavård, etc. You name it, onlinegrupper är fulla av dessa frågor varje dag. Som ett resultat bygger vi en företagskatalog som ger en mängd olika listor över lokala företag på vår marknad och låter människor rekommendera och lyfta fram sina favoriter. Detta kommer också att ge företag en möjlighet att nå sina potentiella kunder och vi kommer att förse dem med en mängd både gratis och betalda alternativ för att göra det.

Slutligen hör vi ofta att folk vill veta vilka händelser som händer i Pattaya. Ja, vi publicerar artiklar före och efter alla större evenemang och vi listar många på vår Facebook-eventsektion men dessa saknas av några av våra läsare, ofta för att de kanske följer oss på en plattform men inte på en annan. Vi får också regelbundet höra från evenemangsarrangörer att de vill ha ett tydligt och kortfattat sätt att nå potentiella deltagare till sina evenemang.

Som ett resultat sammanställer vi en evenemangskatalog på webbplatsen som gör det möjligt för arrangörer att skicka in och lägga upp kommande evenemang, igen med en mängd olika alternativ och planer. Vi kommer givetvis fortfarande att fortsätta att tillhandahålla videor, artiklar och bevakning av evenemang i sociala medier samt lyfta fram dem i det nya ePapern, men det här avsnittet kommer att ge en tydlig one-stop-shop för folk att ta del av kommande evenemang.

Om du är ett företag och vill vara med i vår snart lanserande ePaper, eller våra kataloger, ring oss, numret på reklambladet nedan eller maila oss på sales@thepattayanews.com.

Vi är alltid öppna och välkomna för feedback och glada över framtiden och de nya tilläggen till våra erbjudanden och plattformar. Som sagt, för de som bara föredrar att läsa hemsidan, Facebook, TikTok, etc. Dessa alternativ kommer fortfarande att finnas där, om de inte är fyllda med ännu mer innehåll. Vi vill bara kunna möta behoven hos alla våra läsare och lokala företag och känner att dessa alternativ tillåter oss att göra det.

Vi kommer att meddela dig när dessa spännande nya tillägg lanseras, för närvarande siktade på de kommande veckorna.

Ha en bra helg och var rädda om dig och tack så mycket för ditt stöd.

Adam Judd

19 oktober 2023.

Prenumerera
Adam Judd
Mr. Adam Judd är delägare i TPN Media sedan december 2017. Han kommer ursprungligen från Washington DC, Amerika, men har också bott i Dallas, Sarasota och Portsmouth. Hans bakgrund är inom detaljhandel, HR och driftledning och har skrivit om nyheter och Thailand i många år. Han har bott i Pattaya i över nio år som heltidsbo, är välkänd lokalt och har besökt landet som en regelbunden besökare i över ett decennium. Hans fullständiga kontaktinformation, inklusive kontorskontaktinformation, finns på vår Kontakta oss-sida nedan. Berättelser skicka ett e-postmeddelande till Editor@ThePattayanews.com Om oss: https://thepattayanews.com/about-us/ Kontakta oss: https://thepattayanews.com/contact-us/