Läsarsamtalresultat: Vilken trafikfara/-område måste åtgärdas MEST i Pattaya/Jomtien-området?

Kvinna skadad i olycka i skolan i Sri Racha, Thailand

Följande är vår exklusiva veckofunktion där vi ställer en aktuell fråga till våra läsare och sedan ger dig en vecka på dig att svara på den på våra olika kanaler, och sammanställer en mängd olika svar och åsikter att presentera.

Förra veckan frågade vi dig följande:

Läsare Talkback: Vilken trafikfara/-område måste åtgärdas MEST i Pattaya/Jomtien-området?

Här är vad ni, våra läsare, hade att säga när våra redaktörer valde ut några av de mest olika svaren för att lyfta fram olika synpunkter. De flesta av våra läsare skyllde problemen på förare överlag och inte specifika vägområden eller förhållanden.

Detta trots att vi sa detta förra veckan: Vi ser olyckor nästan dagligen i Chonburi tyvärr och även om dåliga köregenskaper och fortkörning ofta är en orsak det finns också legitima områden som ofta är farliga eller behöver mer arbete. Vi täckte en av dessa i en trafikrelaterad historia tidigare idag som du kan läsa här som ett exempel. Enligt din åsikt, vilket område lokalt behöver arbete? Det kan handla om ett antal saker som: -Brövligt behöver ett trafikljus/stoppskylt -Område som behöver åtgärda gropar och sjunkhål på vägen -Område som behöver trimmas av träd, buskage etc -U-svängar som bör öppnas/eller stängas -Byggarbetsområde som inte är väl upplyst eller ordentligt skyltat? -Kurvor som behöver mer skyltning, stötfångare eller andra förebyggande åtgärder.

Hur som helst, resultaten är nedan...

Vill du fortfarande höra av dig? Så här gör du:

Låt oss veta i kommentarer, på våra sociala medier eller maila oss på Pattayanewseditor@gmail.com. Kom ihåg att alla kommentarer nedan är läsarens och kanske inte återspeglar dem från The Pattaya News Company Limited.

-=-=-=-=-=–=-=-=-=-=-=-=-=-=

William M-Attitude..Attitude..Attitude. Måste börja på toppen. Alla kommentarer hittills om vägar, ljus och så vidare kan och kommer inte att rätta till grunderna för körning. Många förare har inte pengar till böter men det borde inte avskräcka polisen från sitt ansvar. Jag kan inte säga vad som är prioriteringen, men utbildning är högst upp. Polisen kunde fördubbla eller tredubbla kontrollpunkterna med de lokala poliserna och ändra dem till "Säkerhetsinspektioner" för att kontrollera såväl utrustningen som dokumenten. Alla som upptäcks som minderåriga kommer att häktas och överlämnas till föräldrar eller vårdnadshavare. Den lokala grannpolisen kan börja förtjäna allmänhetens respekt. Inga lampor, ingen bil eller cykel, ingen hjälm, ingen cykel, inget körkort, inga hjul.

-=-=-==-=-

Stephen S-One skulle kunna skriva en avhandling om ämnet som helhet; där körkompetens, efterlevnad och vägsystemsdesign/underhåll är huvudfaktorerna. När det gäller faror i Pattaya-området: Railway Rd bör ha stoppljus vid korsningarna; alla andra korsningar bör ha stoppskyltar; vägljus som ska fås att fungera och alla U-svängkorsningar (utan trafikljus) på Sukhumvit Rd bör blockeras.

-=-=-=-=-=-=-=-

Stan L-Allt ovanstående kommer att göra vägarna till en säkrare mer förarvänlig plats. Tills lagen tillämpas, skolbarn på skotrar 2 3 och 4 upp inga hjälmar även om den regeln verkar ignoreras av alldeles för många. Körkortet ges, det delas inte ut till de som har haft lektioner och genomgått ett rigoröst prov. Tills detta händer kommer ingen väg oavsett hur många trafikljus att vara säker.
PS var är föräldrarna till dessa motorcyklar utan licens inga hjälmförare, var är polisen deras närvaro utanför skolorna skulle vara en början.

-=-=-=—=-=-=-

Chris C-Använder telefon och/drycker under körning

=-=-=-==-=-=-=-

Thomas L-Enforcement av krockhjälmar kommer att rädda många liv
Och strängare körprov

=-=-=-=-=-=-=-=-

Lindsay C-Hej. Tack för möjligheten.

Khao Noi med dess oöverträffade antal galler... som bara blir igensatta av papper med kraftigt regn, måste med största sannolikhet vara den värsta ursäkten för en väg som jag har sett hittills på denna planet.
Tillsammans med de bedövande gallertotalerna, bitumenlapptäcket och de massiva korrugeringarna genom hela sin helhet... dundrar ofattbara mängder motorcyklar obevekligt med öppna avgaser som ogenerat flammar utan hjälmar och i hastigheter som inte överensstämmer med bestämmelserna i den regionen.
Till mixen är mängden minderåriga, tydligt olicensierade motorcykelförare, ibland tre uppåt, som fullbordar receptet för katastrof, som är en integrerad ingrediens i den ovan nämnda kulminationen av farorna relaterade till "vägen" som är Khao Noi.
–=-=-=-==-=-=-=-
Phil I-
Wow, ni har verkligen ställt er.
Trafikfaran är de thailändska förarna och jag använder termen förare väldigt löst.
Hur många adjektiv kan jag använda?
Värdelös, oduglig, dum, oerfaren, hjärnlös, närsynt, tanklös, och listan fortsätter och fortsätter och fortsätter…….
-=-=-==-=-=-=-=-==-
Brian H-
Förare måste lära sig att köra bil ordentligt och sakta ner "Speed ​​Kills"
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
James M-
Den där kröken på Soi Buakhaow gör mig alltid in i huvudet när jag går
-=-=-=-=-=-=-=-=-
David S-
De där vita färgremsorna. Märkte en enorm ökning av cyklar utan bakljus, förmodligen på grund av remsorna. Som cyklist är de på gränsen farliga. Längs Pratumnak-vägen, för även den minsta korsningen de har dem, sedan ingen vid den stora korsningen (polisboxen).
-=-=-=-=-=-===-=-=-=
Tom S-
Soi-hundar och de där jäkla rörliga träden och stolparna som de thailändska förarna inte verkar kunna undvika
–=-=-=-=-=-=–==-=-=-
Stewart M-
Mycket av den värsta thailändska körningen, liksom många av de värsta aspekterna av thailändskt beteende, är nere på "ansikte". dvs jag måste gå först, jag måste dra ut framför dig, jag måste visa hur viktig jag är, jag måste köra om, hur farligt och meningslöst det än är. Jag är så viktig, reglerna gäller inte mig. Dessa attityder är ofta dödliga, liksom en oförmåga att förutse, se fara eller agera på rätt sätt när den inträffar.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=–
Det var allt för denna vecka. Vi kommer att ha en ny talkback i början av veckan, håll utkik! Tack för ditt stöd och läsekrets!
Sändning
Användarrecension
5 (2 röster)
Prenumerera
Adam Judd
Mr. Adam Judd är delägare i TPN Media sedan december 2017. Han kommer ursprungligen från Washington DC, Amerika, men har också bott i Dallas, Sarasota och Portsmouth. Hans bakgrund är inom detaljhandel, HR och driftledning och har skrivit om nyheter och Thailand i många år. Han har bott i Pattaya i över nio år som heltidsbo, är välkänd lokalt och har besökt landet som en regelbunden besökare i över ett decennium. Hans fullständiga kontaktinformation, inklusive kontorskontaktinformation, finns på vår Kontakta oss-sida nedan. Berättelser skicka ett e-postmeddelande till Editor@ThePattayanews.com Om oss: https://thepattayanews.com/about-us/ Kontakta oss: https://thepattayanews.com/contact-us/