Uppdatering: EBM-ordförande adresserar incident, Yellow Line Services CV med förbättrade inspektioner

Samut Prakan-

Den 4 januari 2024 utförde Mr. Keeree Kanjanapas, styrelseordförande för Eastern Bangkok Monorail (EBM) Co Ltd., en inspektion av Yellow Lines elektriska tågunderhållsdepå och höll ett tal för att vinna passagerarnas förtroende och förtroende.

Keeree bad först om ursäkt för incidenten med elektriskt tåg på Yellow Line där ett lossat hjul träffade en taxi på Theparak Road, Samut Prakan. Efter 30 år av att tillhandahålla BTS-tjänster är säkerhet en prioritet, tätt följt av komfort, påpekade Keeree.

Teamen undersökte den exakta orsaken till incidenten eftersom en liknande inträffade i Kina en gång. Det rapporterades att tillverkningsprocessen eller strukturen som potentiellt orsakade incidenten, sa Keeree.


Tillverkningsföretaget hade redan skickat tillbaka det trasiga styrhjulet och beställt en ny uppsättning utrustning direkt efter händelsen. Mer än 60 % av 1,080 XNUMX styrhjul och huvudhjul hade inspekterats vid presstid, sa Keeree.

Det kunde dock inte sägas att framtida incidenter kanske inte inträffar, men enligt hans åsikt skulle det sannolikt inte hända igen, avslutade Keeree.

För närvarande har EBM mer än 30 Yellow Line elektriska tåg i bruk och 21 av dem är redan i drift. Varje tåg kommer att inspekteras även om de nyligen är öppna för allmänheten. Efter incidenten är Yellow Line-tjänsterna tillgängliga som vanligt men frekvensen kommer att vara var 30:e till 55:e minut istället för deras normala schema.

Prenumerera
Kittisak Phalaharn
Kittisak har en passion för outgoing hur tufft det än blir, han kommer att resa med en äventyrlig stil. När det gäller hans intressen för fantasy är detektivgenrer i romaner och sportvetenskapliga böcker delar av hans själ. Han arbetar för Pattaya News som den senaste skribenten.